
reklama
Raport comScore poddał badaniu użytkowników mobilnego Internetu w Stanach Zjednoczonych. Twórcy donoszą, że liczba tych, którzy korzystają w ten sposób z serwisów społecznościowych i blogów w ciągu minionych 12 miesięcy wzrosła o 37%. W sierpniu zeszłego roku było ich ok. 52,7 mln, a w analogicznym miesiącu w tym roku – 72,2 mln.
Biorąc pod uwagę, że ponad połowa z nich (prawie 40 mln) łączy się w ten sposób z social mediami każdego dnia, można pokusić się o stwierdzenie, że to niemalże rutyna każdego mobilnego internauty.
A jak rozkłada się ta aktywność na poszczególne serwisy? Twórcy raportu przyjrzeli się 3-em serwisom: Facebookowi, Twitterowi i LinkedIn. Nie ma mowy o zaskoczeniu – prowadzi Facebook z 57,3 mln mobilnych użytkowników (wzrost o 50% w stosunku do zeszłego roku). Na drugim miejscu znajduje się Twitter z 13,3 mln użytkowników. Mikroblog notuje jednak szybszy wzrost niż Facebook (75%), podobnie zresztą jak LinkedIn (69%), z którego korzystało w sierpniu niemal 5,5 mln amerykańskich mobilnych internautów.
W jaki sposób mobilni internauci korzystali z social mediów? Większość z nich czyta posty swoich znajomych (80%) oraz aktualizuje status na swoim profilu społecznościowym (69,5%). Ponad połowa łączy się w ten sposób z markami, odwiedzając ich profile, czytając zamieszczone przez nie posty. Z kolei jedna trzecia zdobyła w ten sposób zniżkę albo promocję. Z pewnością ta liczba będzie rosła wraz z wypuszczaniem na rynek mobilnych wersji serwisów oferujących zakupy grupowe.
Pełen raport dostępny jest na stronie comScore.
Reklama