X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Po obejrzeniu CV rekruter sprawdzi nasz profil

Po obejrzeniu CV rekruter sprawdzi nasz profil

Rekruterzy najchętniej korzystają z Facebooka

Dane zebrał zespół Repplera, czyli usługi która pomaga zarządzać własnym wizerunkiem w social mediach. Badaniu poddano 300 specjalistów od HR. Rezultaty przedstawione w formie infografiki dowodzą, że przy prowadzeniu rekrutacji media społecznościowe stanowią w zasadzie nieodłączny element arsenału środków pozostających w dyspozycji osób kierujących tym procesem. Korzysta z nich aż 91% badanych. Co ciekawe, największą popularnością cieszy się Facebook (76%), wyprzedzając Twittera (53%), a dopiero na końcu znajduje się poświęcony profesjonalistom LinkedIn (48%). Przyczyn tego stanu rzeczy być może należy upatrywać w tym, że konto na LinkedIn zawiera w zasadzie wyłącznie informacje o kwalifikacjach i doświadczeniu kandydata, wobec czego nie dostarczy wiedzy na temat zachowania kandydata w Internecie, jego przyzwyczajeń czy choćby nawet poczucia humoru. Dużo więcej pod tym względem może zdradzić profil na Facebooku.

Sprawdzanie profilów najczęściej odbywa się przy przeglądaniu CV

Rola social mediów w procesie rekrutacji najczęściej uwidacznia się na etapie przeglądania aplikacji, bowiem to wówczas większość badanych rekruterów analizuje profile społecznościowe kandydatów (47%). Nieco mniej (27%) dokonuje takiego monitoringu po pierwszej rozmowie z aplikującym. Zdecydowanie najmniej (4%) korzysta z mediów społecznościowych dopiero przed złożeniem oferty.

Jak się okazuje, rola social mediów jest niebagatelna. Niemal 70% specjalistów od HR odrzuciło kandydata na podstawie tego co znaleźli na jego profilu społecznościowym. Jakie były najczęstsze tego powody? Nieprawdziwe informacje o kwalifikacjach (13%), nieodpowiednie zdjęcia czy komentarze (11%), wygłaszanie negatywnych opinii na temat byłego pracodawcy (11%) czy też zademonstrowanie słabych umiejętności komunikacyjnych (11%).

Warto starannie prowadzić profil

Jednocześnie, social media mogą nam również zapewnić posadę, jeśli nasz profil czy nasza aktywność ujmą czymś rekrutera. Do podjęcia decyzji o zatrudnieniu na takiej podstawie przyznaje się aż 68% rekrutujących. Czym więc najczęściej udawało się kandydatom zdobyć ich przychylność? Najczęściej padającą odpowiedzią było dobre ogólne wrażenie wytwarzane przez profil (39%). Ważne jest również by profil niejako odpowiadał kwalifikacjom kandydata (36%), przez co być może należy rozumieć odpowiedni content zamieszczany na profilu, prowadzenie dyskusji na tematy zawodowe. Często profil budował też obraz kandydata jako osoby kreatywnej (36%), a nie bez znaczenia pozostawały także społecznościowe referencje (34%).

Warto więc przykładać wagę nie tylko do budowania wizerunku naszej osoby w relacjach bezpośrednich, ale również w sferze internetowej, wszak przebywają w niej również ci, którzy decydują o tym, czy uda nam się otrzymać posadę.

Poniżej prezentujemy infografikę Repplera:

fot.: blog.reppler.com

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail