X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Zaangażowanie na Facebooku stale rośnie

Zaangażowanie na Facebooku stale rośnie

reklama


Od pewnego czasu na facebookowej Tablicy priorytet stanowią najpopularniejsze z udostępnionych treści. Posty nie są już wyświetlane w kolejności chronologicznej według chwili ich umieszczenia. Nie wszystkim się te zmiany spodobały, zresztą przyznać trzeba, że na przestrzeni kilku ostatnich tygodni Facebook wprowadził tego typu zauważalnych zmian całkiem sporo, więc siłą rzeczy nie wszystkie przypadły do gustu facebookowiczom. Jak donosi serwis Allfacebook, zmiany na Tablicach nie wpłynęły jednak na spadek zaangażowania na Facebooku, a wręcz przeciwnie!

Okazuje się, że od czasu wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu Tablicy, liczba like’ów wzrosła o ponad 9%, a liczba komentarzy aż o 21,5%! Znaczy to ni mniej, ni więcej, że wzrasta zaangażowanie. Biorąc to pod uwagę, fakt iż spadła z kolei liczba wrażeń i wyświetleń (również o 21,5%) nie ma tutaj większego znaczenia, gdyż administratorzy fan page zapewne bardziej cenić sobie będą wysokie zaangażowanie i aktywność facebookowiczów, aniżeli liczbę wyświetleń swoich treści na tablicach poszczególnych użytkowników.

Pomiaru dokonano za pomocą aplikacji Edge Rank Checker. Przypomnijmy, że sam Edge Rank to wskaźnik „interaktywności” postów, który decyduje o tym co de facto ukazuje się na naszych tablicach i bierze pod uwagę popularność poprzednich postów danego użytkownika czy fan page. Jak podkreślają przeprowadzający badanie, najciekawszy w przytoczonych statystykach jest bardziej dynamiczny wzrost liczby komentarzy niż like’ów. Znaczyłoby to, że administratorzy fan page „produkują” coraz lepszy content, który zachęca do udziału w dyskusjach, a nie tylko poprzestawaniu na kliknięciu w przycisk „lubię to”.

Ciekawe czy administratorzy fan page’ów będą chcieli jednocześnie zwiększenia liczby wrażeń jakie generują ich treści? Biorąc pod uwagę wyraźny wzrost interakcji – chyba niekoniecznie.

Źródło: AllFacebook.com

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail