X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Kontrowersyjna kampania Durexa

Kontrowersyjna kampania Durexa

Kampania miała na celu między innymi zwiększenie zainteresowania oficjalnym profilem Durexa w RPA. Co więc tak bardzo rozjuszyło opinię publiczną? Był to poniższy „żart”:

Why did God give men penises? So they’d have at least one way to shut a woman up. #DurexJoke

Wpis wywołał natychmiastowe oburzenie środowisk feministycznych, a całą sprawę zaogniła jeszcze powszechność w RPA przestępstw na tle seksualnym (w jednej z ostatnich ankiet do aktu gwałtu przyznało się aż 25% mężczyzn). W oświadczeniu opublikowanym na stronie Feministssa.com przez jedną z lokalnych działaczek czytamy m.in.:

Po raz kolejny przypomniano mi, że przemoc wobec kobiet pozostaje dla większości mężczyzn w RPA żartem (…) Durex, tym razem przesadziliście.

Przedstawiciele marki miast odnieść się do zarzutów przekonywali, że to tylko jeden z kilkudziesięciu żartów opublikowanych na Twitterze z hashtagiem „#DurexJoke”, z których pozostałe nie mają takiego wydźwięku.

Fala krytyki jaką ściągnął w ten sposób na siebie Durex doprowadziła ostatecznie do wystosowania na profilu przeprosin i usunięcia kontrowersyjnych wpisów. Przedstawiciele marki winą za taki a nie inny wpis obarczyli agencję PR-ową Euro RSCG, która obsługuje Durexa w RPA.

fot.: Twitter.com/DurexSA

Cała kampania, opierająca się na publikowaniu żartów spotkała się z mieszanym przyjęciem, tym bardziej, że zaczęła się tuż przed kampanią społeczną „16 dni aktywizacji przeciwko stosowaniu przemocy wobec kobiet i dzieci”. W związku z tym wielu podkreślało, że Durex balansował na granicy dobrego smaku.

Przebieg całej sprawy pokazuje jak ważne jest zadanie PRowców, którzy powinni zdawać sobie sprawę z tego, że reprezentowanie danej marki polega właśnie między innymi na tym, by unikać tego typu „wpadek”, a jednocześnie by mocno uświadamiać sobie jak ważny jest też kontekst społeczny czy kulturowy kraju, w którym prowadzona jest dana kampania. Patrząc na to przez ten pryzmat, nie dziwi że oberwało się agencji, skoro dopuściła się tak kardynalnego niedopatrzenia.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail