X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Legia wygrywa proces z fanami. Wielka przeprowadzka kibiców na nowy fan page

Legia wygrywa proces z fanami. Wielka przeprowadzka kibiców na nowy fan page

reklama


Serwis chwalił się niezależnością opinii, brakiem jakichkolwiek powiązań ze sportową spółką akcyjną Legia Warszawa, Stowarzyszeniem Kibiców Legii Warszawa i innymi sekcjami, występującymi w rozgrywkach sportowych pod nazwą “Legia Warszawa”. Prawdopodobnie owa niezależność spowodowała, że warszawski klub postanowił zwrócić się na drogę sądową w celu ochrony znaku towarowego „Legia” zarejestrowanego w Urzędzie Patentowym RP przez koncern ITI (jedynego akcjonariusza w KP Legia Warszawa S.S.A.), który na podstawie umowy licencyjnej przekazał klubowi wyłączne prawo korzystania ze znaku. Sprawa jest o tyle symptomatyczna, że nie od dziś wiadomo, że stosunki na linii kibice-ITI bywały, zwłaszcza do niedawna, bardzo napięte.

Po orzeczeniu sądu ostatniej instancji, który uznał, że właściciele domeny legialive.pl nie mogą w jej nazwie używać słowa „Legia”, serwis zaczął funkcjonować pod nazwą „Legioniści” i został przeniesiony pod adres legionisci.com. Przez jakiś czas wpisując adres starej domeny zostawało się automatycznie przekierowanym na nowy adres, ale z dniem 3 listopada nie było już to możliwe. Obecnie jest ona już własnością KP Legia Warszawa S.S.A.

Fan page też do skasowania

Wyrok w sprawie naruszenia znaku towarowego pociąga również za sobą konsekwencje dla fan page serwisu, w dalszym ciągu funkcjonującego pod adresem Facebook.com/LegiaLive. Zgromadził już ponad 23 tys. fanów, ale wkrótce przestanie istnieć, a od pewnego czasu funkcjonuje nowy pod nazwą „LegionisciCom”. Jak do tej pory zdobywa fanów w bardzo szybkim tempie, bowiem polubiło go już ponad 7 tys. facebookowiczów, co jest wręcz rewelacyjnym wynikiem, biorąc pod uwagę że powstał… we wtorek. Administratorzy zapewniają kibiców, że dołożą wszelkich starań, by “przeprowadzka” była bezbolesna, przenosząc dużą część contentu na nową stronę.

Wszystkich ciekawych części okoliczności w jakich toczył się spór odsyłamy do wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, Wydział XXII – Sąd Wspólnotowych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych. Zaznaczmy jednak, że nie jest to wyrok kończący postępowanie w sporze między obydwiema stronami.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail