X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Małe przedsiębiorstwa korzystają z social mediów chętniej niż duże korporacje

Małe przedsiębiorstwa korzystają z social mediów chętniej niż duże korporacje

Firma Constant Contact, świadcząca usługi reklamowe dla małych przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych, przeprowadziła wśród tych pierwszych ankietę. Uzyskane w ten sposób informacje od niemal dwóch tysięcy podmiotów gospodarczych przedstawiła w formie raportu, który wskazuje, że zaliczani do tej kategorii przedsiębiorcy coraz chętniej wykorzystują do promocji media społecznościowe.

Facebook to efektywność

81% ankietowanych zadeklarowało wykorzystanie social mediów w działaniach marketingowych. W poprzednim badaniu Constant Motion, przeprowadzanym wiosną tego roku, ten odsetek wynosił 73%. Nie dziwi, że wśród korzystających z takiej formy promocji najpopularniejszą platformą okazał się być Facebook (96%), wyprzedzając Twittera (76%). W przypadku drugiego z tych serwisów zaobserwowano wyraźny wzrost zainteresowania możliwościami jakie niesie ze sobą Twitter, bowiem pół roku temu do promocji używało go 60% małych przedsiębiorstw. Przed Twitterem znalazła się jeszcze kategoria „video sharingu”, grupująca serwisy w rodzaju YouTube czy Vimeo.

Facebook, poza byciem najpopularniejszym, został też uznany przez badanych za najefektywniejszy serwis społecznościowy (86%). Mniej badanych uznaje za skuteczne narzędzie marketingowe Twittera (60%) i LinkedIn (55%). Również tutaj na drugim miejscu uplasowały się serwisy do udostępniania filmów wideo (71%).

Niskie koszta największym atutem social mediów

Co więc decyduje o tym, że social media są coraz popularniejszą platformą do wdrażania kampanii marketingowych wśród drobnych przedsiębiorców? Przede wszystkim bardzo niskie albo wręcz żadne koszta, ale też łatwość w użytkowaniu. Okazuje się też, że media społecznościowe mogą być doskonałym uzupełnieniem kampanii prowadzonej przy użyciu innych narzędzi. Mark Schmulen, menedżer ds. social mediów w Constant Contact wskazuje, że przedsiębiorcy „coraz lepiej rozumieją co może im przynieść marketing w mediach społecznościowych”, podczas gdy jeszcze pół roku temu częściej byli dopiero na etapie przeczesywania rynku tego typu serwisów.

Różnie wygląda interakcja z klientami za pośrednictwem portali społecznościowych. Odpowiadanie na wszystkie komentarze zadeklarowało 60% badanych, niezależnie od tego czy mają wydźwięk pozytywny czy też nie. Ci odpowiadający rzadziej albo wcale, jako powód podawali głównie brak czasu, ale niektórzy są zdania, że nie jest to konieczne lub też nie wiedzą w jaki sposób odpisywać.

Jak już wspomniano wyżej, część przedsiębiorców uznało, że social media stanowią doskonałe uzupełnienie oferty marketingowej, z której korzystają. Jakie więc inne narzędzia są najpopularniejsze? Przede wszystkim własne strony internetowe, które stanowią wręcz fundament, skoro korzystanie z nich deklaruje 98% badanych. Podstawą jest również poczta internetowa (95%). Poza tym dosyć popularne są również reklamy w Internecie oraz organizowanie spotkań.

Wielkie korporacje bardziej staroświeckie?

Przypomnijmy, że niedawno pisaliśmy o korzystaniu z social mediów przez największe amerykańskie korporacje z listy Fortune 500 i okazuje się, że penetracja wśród nich jest wyraźnie niższa niż w przypadku małych przedsiębiorstw. Nie ma się co dziwić, wszak mogą one pozwolić sobie na inne, kosztowniejsze formy promocji, a do tego są to często firmy, które swoje kontakty handlowe rozwijają głównie z innymi przedsiębiorstwami, przez co nie mają tak dużej potrzeby komunikowania się ze „zwykłymi” ludźmi, skoro ci nie stanowią bezpośrednich odbiorców ich usług. Z kolei małe przedsiębiorstwa na początku nie mogą pozwolić sobie na zbyt wysokie koszta prowadzenia działań reklamowych, stąd, jak sami wskazują, niski koszt jest wielkim atutem mediów społecznościowych.

A może to też kwestia przyzwyczajeń? Największe firmy wiele lat pracują na swoją pozycję, a często jest tak, że w czasach gdy zaczynały działalność, Internet nie był tak mocno rozpowszechniony jak obecnie, a już na pewno na polu marketingu. Stąd też trudniej może przebiegać adaptacja social mediów w takich firmach, a skoro w dalszym ciągu prężnie funkcjonują na rynku, nie widzą potrzeby by zmieniać podejście do reklamy i PR.

Pełen raport dla prasy od Constant Contact dostępny jest pod tym adresem. Serwis opublikował niektóre wyniki badania również w formie infografiki, którą przedstawiamy poniżej:

fot.: ConstantContact.com

UdostępnijTwitter+1Linkedin

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail