
reklama
Potencjał marketingowy klubów piłkarskich jest ogromny, a Manchester United na tym polu od lat, wespół z Realem Madryt i Barceloną, stanowi ścisłą czołówkę. Wielkie przychody osiągane przez klub mogą wkrótce stać się jeszcze większe. Agencja SapienNitro, odpowiedzialna za strategię marketingową piłkarskiego giganta, jest w trakcie prac nad serwisem społecznościowym sygnowanym marką klubu. Dodajmy, że agencja współpracowała już z takimi markami jak Burger King, Coca-Cola czy Mercedes AMG.
Póki co, nie ujawniono zbyt wielu szczegółów przygotowywanego projektu, jednak wiadomo, że serwis ma zawierać sporo materiałów filmowych, czy to zakulisowych, czy też nagranych przez samych zawodników.
Celem ma być stworzenie platformy, która zgromadzi kilkusetmilionową rzeszę fanów „Czerwonych Diabłów” w jednym miejscu. Szczególnym zadaniem będzie wzmocnienie pozycji Manchesteru United na rynku azjatyckim, gdzie kluby europejskie już od kilku lat szukają milionowych przychodów.
Ciężko wieszczyć projektowi wielki sukces. Jak zauważa serwis The Next Web, skoro oficjalny fan page na Facebooku polubiło nieco ponad 20 milionów użytkowników, to jaka jest szansa że nowemu portalowi uda się zgromadzić 400-500 milionową rzeszę fanów? Niemniej jednak, jeśli nie Manchester United, to kto? Działania klubu na tym polu będą więc z pewnością obserwowane przez właścicieli i dyrektorów innych klubów piłkarskich i mogą okazać się dobrym drogowskazem na przyszłość.
Reklama