reklama
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez BrightEdge, aż 61% spośród 100 największych marek założyło konta na Google + już w pierwszym tygodniu. Najwięcej fanów ma oczywiście profil samego Plusa – ponad 100 tys. Najbardziej popularne marki, posiadające na Facebooku kilkadziesiąt milionów fanów, nie mają imponujących wyników na Google+. Jedną z przyczyn jest – oczywiście – bardzo krótki okres funkcjonowania (konta firmowe w Google są dostępne od 7 listopada) oraz fakt, że strony firmowe niewiele różnią się o profili. Strona firmowa może mieć tylko jednego administratora i nie można zamieszczać na niej aplikacji konkursowych.
Top 5 firmowych stron na Google+
1. Muppety
Muppety od dawna rządzą na Facebooku i coraz lepiej poczynają sobie na G+. Ponad 32 tys. osób ma je w swoich kręgach i chętnie komentuje oraz udostępnia publikowane posty. Na szczególną uwagę zasługuje czat z Muppetami, który jest możliwy dzięki usłudze Hangout. W wideorozmowach bierze udział po kilkanaście osób, a posty dotyczące czatów z Muppetami, komentuje nawet kilkaset osób:
Inauguracja stron firmowych w Plusie zbiegła się w czasie z działaniami promocyjnymi związanymi z premierą nowego filmu z Muppetami. Na profilu pojawia się więc wiele zdjęć oraz filmików nawiązujących do premiery.
2. Pepsi
Profil Pepsi, w przeciwieństwie do Coca-Coli, która me niespełna 900 fanów , znalazł sposób na prowadzenie strony i przyciągnął ponad 20 tys. fanów. Motywem przewodnim są zdjęcia prezentujące największe gwiazdy muzyki poszczególnych dekad. W tym przypadku potwierdza się teza, że firmy na Google + zamieszczają mniej komercyjne treści niż na Facebooku.
3. Toyota
Toyota zebrała na swoim profilu ponad 14 tys. fanów. Najczęściej publikuje posty prezentujące nowe modele samochodów oraz zdjęcia z targów. Toyota postawiła przede wszystkim na rozbudowaną galerię wysokiej jakości zdjęć różnych modeli.
4. H&M
H&M radzi sobie najlepiej w kategorii firm odzieżowych. Na profilu nie znajdziemy zaskakujących treści, raczej tradycyjną prezentację poszczególnych ubrań i dodatków. Pojawia się również wiele zdjęć nowych kolekcji, np. specjalnej kolekcji Versace dla H&M.
5. Dallas Cowboys
Ciekawy pomysł na profil ma również drużyna Dallas Cowboys. W porównaniu do strony na Facebooku, konto firmowe na Plusie ma więcej materiałów wideo, przedstawiających np. najlepsze mecze. Posty zawierają również prośby do fanów, aby skomentowali poszczególne zagrania i wyrazili swoje opinie o drużynie. Największą popularnością cieszy się Hangout z zawodnikami.
W Polsce brak spektakularnych sukcesów
Polskie konta firmowe na Google + dopiero raczkują. Najpopularniejsze z nich zebrały około 2 tys. fanów. W czołówce znajdują się strony blogów i serwisów poświęconych tematyce nowych technologii (Antyweb,Niebezpiecznik, Spider’s Web).
- Aja