X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nareszcie! Konta firmowe na Google+

Nareszcie! Konta firmowe na Google+

reklama


O planach uruchomienia na Google Plus kont firmowych dyskutowano od dawna, wszak chcąc rywalizować z Facebookiem nie sposób robić tego bez obecności znanych marek, firm czy choćby celebrytów, chcących korzystać z serwisu za pośrednictwem strony a nie profilu prywatnego.

Strony Google

Wczoraj długo oczekiwany news ujrzał światło dzienne na blogu firmy z Mountain View. Czytamy w nim:

Głównym celem Google+ było do tej pory zacieśnianie więzi między ludźmi. Chcemy jednak zapewnić Ci możliwość budowania relacji ze wszystkim, co jest dla Ciebie ważne – od lokalnych firm po globalne marki. Dlatego właśnie na całym świecie wprowadzamy Strony Google+.

Wraz z tym krokiem otwiera się zupełnie nowa forma komunikacji na Google+ i być może dzięki temu serwis na powrót zacznie pozyskiwać nowych użytkowników w szybkim tempie. Pytanie tylko czy faktycznie tak być musi? Wszak rejestracja jest już otwarta dla wszystkich, a podstawą funkcjonowania tego typu serwisu jest chyba mimo wszystko komunikacja między zwykłymi użytkownikami, która jak dotąd na G+ jednak kuleje. Obecność znanych marek, klubów sportowych, stron poświęconych programom telewizyjnym to oczywiście ważny element, ale niekoniecznie decydujący. Wszak masowe zakładanie Stron nie sprawi, że nagle rzesze facebookowiczów ogłoszą G+ swoim nowym ulubionym serwisem. Jeśli Plus ma odnieść sukces, będzie do niego dochodził chyba dotychczasową drogą, czyli małymi, ale konsekwentnymi krokami, wśród których niebagatelne znaczenie powinna mieć integracja z innymi usługami Google.

Jak na razie na G+ funkcjonuje kilka kont firmowych (m.in. Angry Birds, H&M, Toyota, Pepsi czy FC Barcelona).

fot.: plus.google.com

Chcąc założyć Stronę należy udać się tutaj, ale póki co naszym oczom może ukazać się taki oto komunikat:

fot.: plus.google.com

Jak zapewnia Google, “wkrótce każda organizacja będzie mogła dołączyć do społeczności (…)“.

Bezpośrednie połączenie ze Stronami

To jednak nie koniec nowości związanych z Google+ . Google postanowił wykorzystać do promocji Stron również własną wyszukiwarkę. Będzie można dodawać je do własnych Kręgów na dwa sposoby. Po pierwsze, będą one uwzględniane w wynikach wyszukiwania. Jeszcze szybszy będzie drugi sposób – funkcja bezpośredniego połączenia. W polu wyszukiwarki wystarczy wpisać symbol “+” oraz nazwę strony (np. +H&M), a wówczas automatycznie przejdziemy do strony w G+.

Kolejny raz przekonujemy się, że główną siłą Plusa z czasem może okazać się całe Google’owe otoczenie. To na pewno spory atut firmy w starciu z Facebookiem. Pytanie czy okaże się wystarczający, by podkopać pozycje głównego rywala.

Jak założyć stronę firmową?

Krok 1: wybór kategorii dla strony.

fot.: plus.google.com

Krok 2: Wybór nazwy strony oraz określenie jej szczegółowej tematyki.

fot.: plus.google.com

Krok 3: Dodanie krótkiego opisu strony oraz wgranie zdjęcia profilowego.

fot.: plus.google.com

Krok 4: Możliwość poinformowania znajomych o swojej nowej stronie.

fot.: plus.google.com

Krok 5: Możemy zacząć korzystać ze strony, dodać kolejne elementy, stworzyć własne kręgi, itp.

fot.: plus.google.com

Wszystkich czytelników zachęcamy natomiast do dodania Strony SocialPress do swoich Kręgów.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail