X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Restrykcyjne zasady prowadzenia konkursów na Stronach Google+

Restrykcyjne zasady prowadzenia konkursów na Stronach Google+

Na Strony w G+ czekano bardzo długo, upatrując w nich szansę na rozkręcenie aktywności na portalu. Może się jednak okazać, że radość z ich uruchomienia ustąpi rozczarowaniu związanemu z dosyć restrykcyjnymi Zasadami dotyczącymi konkursów i promocji.

Strona na Google+ może jedynie odsyłać do strony internetowej konkursu

Wprowadzają one dla administratorów zakaz organizowania „konkursów, loterii, ofert, programów wykorzystujących kupony ani żadnych innych promocji (zwanych „Promocją”) bezpośrednio na swojej Stronie Google+”. Dopuszczalne jest jedynie umieszczenie linka do strony internetowej, na której przeprowadzany jest konkurs czy promocja, o ile administrator bierze pełną odpowiedzialność za ich przebieg oraz zapewnia ich zgodność z prawem kraju czy regionu, w którym je organizuje. Jednocześnie, muszą one respektować Zasady dotyczące przycisku „+1”, Politykę prywatności Google+ i Dodatkowe warunki korzystania z usługi Strony Google+ . Serwis zastrzegł sobie w związku z tym prawo do usuwania umieszczanego przez administratorów contentu odnoszącego się do konkursu, który by je naruszał.

Nieaktywne konta będą usuwane

To jednak nie wszystko. W wyżej wymienionych dodatkowych zasadach korzystania na końcu umieszczono zastrzeżenie, że „firma Google zastrzega sobie prawo do zablokowania lub usunięcia Stron Google+, które naruszają przepisy prawa, prawa innych podmiotów lub Warunki korzystania z usługi Strony Google+ , a także podjęcia takich działań, jeśli użytkownik wykorzystuje Strony Google+ w celu naruszania bądź obchodzenia zasad lub warunków innych produktów albo usług firmy Google”. Co więcej, firma zastrzegła również, że może usunąć dane konto jeśli będzie nieaktywne przez okres 9-ciu miesięcy i to bez wcześniejszego powiadomienia.

Google trzyma się z dala od konkursów i promocji

Wyżej wymienione zasady czynią ze Stron Google+ bardziej ograniczoną platformą promocji niż fan page na Facebooku, bowiem portal Zuckerberga w zasadach dotyczących promocji dopuszcza ich prowadzenie bezpośrednio na stronach, o ile spełnią szereg warunków. Przede wszystkim należy przeprowadzać je za pomocą aplikacji stworzonych w platformie deweloperskiej Facebooka i umieszczać odnośniki do nich w zakładkach na fan page’ach bądź też umieszczać na tzw. Canvas Page. Są też takie ograniczenia jak zakaz używania niektórych funkcji, np. przycisku „lubię to” czy ankiet do przeprowadzania konkursów oraz zakaz informowania zwycięzców za pośrednictwem Facebooka.

Dla kontrastu, Google wyraźnie zaznacza w Zasadach, że użytkownik zwalnia firmę „z jakiejkolwiek odpowiedzialności dotyczącej Promocji”, jak również zgadza się na ochronę i zabezpieczenie firmy oraz związanych z nią podmiotów „przed wszelkimi roszczeniami, szkodami, zobowiązaniami, stratami, kosztami i wydatkami”, które mogą wyniknąć przy korzystaniu z usługi. Wniosek jest jasny – Google do minimum ogranicza swój udział w organizowaniu konkursów czy promocji przez administratorów, nakreśla tylko pewne zasady, z kolei Facebook dopuszczając ich organizowanie bezpośrednio w serwisie chce jednocześnie zachować nad nimi pewną kontrolę. Co za tym idzie, w razie gdyby zawiodło facebookowe API, to portal mógłby ponieść odpowiedzialność z tego tytułu.

Jaki będzie los Stron Google+?

Niewątpliwie ciśnie się na usta pytanie czy ci, do których skierowana jest usługa Stron nie zrażą się tymi rozwiązaniami, skoro teoretycznie łatwiej będzie prowadzić konkursy i promocje na Facebooku. Z drugiej strony, taki krok Google może być wyrazem obaw o spamowanie Facebooka Ciekawe też co w przypadku gdy administrator Strony, zgodnie z zasadami, umieści na niej linka do konkursu organizowanego na… Facebooku. Choć biorąc pod uwagę rywalizację między serwisami, która już kilka razy dała o sobie mocno znać, nie zdziwilibyśmy się gdyby tego typu wpisy traktowane były jako naruszenie którejś z zasad Google i w związku z tym natychmiast by je usuwano. Wystarczy rzucić okiem do Zasad dot. konkursów:

Firma Google ma prawo do usunięcia treści Promocji ze Strony Google+ z dowolnej przyczyny.

lub też na dział „Dane” wspomnianych już wyżej Dodatkowych warunków korzystania z usługi Strony Google+ :

Firma Google zastrzega sobie prawo do ograniczania treści Stron Google+ użytkownika według własnego uznania.

Wydaje się więc, że gdyby ktoś postanowił spróbować odsyłać użytkowników Plusa do konkursu organizowanego na Facebooku, szybko zostałby pozbawiony złudzeń.

Wszystkich tych, którzy nie są zrażeni zasadami wprowadzonymi przez Google, odsyłamy do umieszczonych we wczorajszym materiale kilku prostych wskazówek jak założyć Stronę w G+, a tych którzy chcieliby uzyskać więcej informacji zapraszamy do zapoznania się z oficjalnym Poradnikiem uruchomionym przez Google.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail