X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Zynga rokuje lepiej niż Groupon

Zynga rokuje lepiej niż Groupon

Pierwszy dzień obrotu akcjami Groupona na giełdzie zakończył się sukcesem, ale większość analityków pozostaje zgodna, że należy wstrzymać się z całościową oceną. Jedną z przyczyn pojawiających się wątpliwości są kiepskie wyniki finansowe jakie notuje spółka.

Zynga, gigant na rynku producentów gier społecznościowych to kolejna z amerykańskich spółek z branży IT, która wyemituje pakiet akcji do publicznej sprzedaży. Jej debiut giełdowy nie wywołuje jednak tylu wątpliwości co u Groupona, bowiem firma, która wypuściła na rynek chociażby FarmVille czy CityVille, generuje zyski.

W związku ze złożeniem dokumentów do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) spółka ujawniła bilans za trzeci kwartał 2011 roku. Zamknęła go zyskiem w kwocie 12,5 mln dolarów, co oznacza spadek o 54% w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku (27%), ale jednocześnie jest znacznie lepszym wynikiem niż ten osiągnięty w drugim kwartale (1,4 mln dol. zysku). Przychody sięgnęły prawie 307 milionów dolarów i wzrosły o 80% w stosunku do 3. kwartału 2010 roku. W ciągu 4 lat funkcjonowania na rynku wyniosły one już ponad 1,5 mld dol. Rosną też jednak koszty operacyjne ponoszone przez firmę, bowiem na koniec września zatrudnionych w niej było 2 789 pracowników, czyli niemal 250 więcej niż na koniec 2. kwartału. W dodatku spółka, jak pisze w liście do akcjonariuszy CEO Zyngi Marc Pincus, coraz więcej wydaje też na badania.

Podano również informacje o liczbie użytkowników gier Zyngi. Dziennie grało w nie 54 miliony internautów (w 2. kwartale – 59 mln), a w skali miesiąca jest to 227 milionów (spadek o 1 mln).

Akcje spółki mają zadebiutować na giełdzie (NASDAQ) jeszcze w tym miesiącu. Właściciele szacują, że firma podniesie w ten sposób kapitał o ok. 1 mld dolarów. Wartość spółki z kolei oceniana jest na 15-20 mld dol.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail