X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Eksperci Tesco bez tajemnic. Zobacz, jak zdobywali popularność

Eksperci Tesco bez tajemnic. Zobacz, jak zdobywali popularność

reklama


Cel kampanii

Celem kampanii stworzonej przez Adv.pl było  zgromadzenie wokół Ekspertów Tesco jak największej liczby osób oraz angażowanie ich do dyskusji i zabawy. Jak mówi Mariusz Pełechaty z Adv.pl, działania są prowadzone głównie na Facebooku,  na którym zarówno strona Ekspertów jak i  aplikacja, w której Henio rapuje,  zostały bardzo ciepło  przyjęte. – Wciąż napływają do mnie głosy uznania od zwykłych  użytkowników, ale również specjalistów z branży. To duża radość i  jeszcze większe zobowiązanie – dodaje.

Wit Nirski z Tesco Polska podkreśla, że marka zdecydowała się na działania social media ze względu na to, że znajdują się tam obecni oraz potencjalni klienci. – Naszym celem jest poszerzenie platformy znanej do tej pory z mediów tradycyjnych, ale przede wszystkim poznanie, zainteresowanie i zaangażowanie użytkownika w komunikację z nami – wyjaśnia Nirski.

Komunikacja

Eksperci Tesco komunikowali się z fanami głównie za pomocą obrazów – stanowiły one 72% postów. W dalszej kolejności publikowano linki – 18%, multimedia – 6% i statusy – 4%. Największa ilość postów pojawiała się o godzinie 9.00 i 10.00, w południe oraz o 16.00,  pokrywając się tym samym z aktywnością fanów.

fot.: FanpageTrender.com Aktywność fanów w ciągu dnia

 

Post dotyczący śpiewającego Henia polubiło ponad 500 osób:

 

fot.: facebook.com

Efekty

W analizowanym okresie, czyli od 5.10 do 23.11  fan page zdobył:

102 507 fanów,

14 395 like’ów,

3 934 komentarze

W tym miejscu nie  sposób pominąć wirusowy potencjał  „Nieemitowanej reklamy Tesco”, w której Henio przemawia niczym natchniony ksiądz Natanek. Efektem filmu było:

– ponad 1 500 000 odsłon na YouTube w kilka dni

– Ponad 155 000 shar’ów na Facebooku

– Kilkadziesiąt tysięcy komentarzy

– Wzrost wyszukiwania frazy Tesco w Google o 1500%

– 10 357 ocen na YouTube z czego 96% pozytywnych

W ciągu 39 dni Eksperci Tesco zgromadzili 100 tys. fanów. W analizowanym okresie był to drugi największy przyrost fanów na polskim Facebooku.

fot.: FanpageTrender.com

 

O Ekspertach Tesco pewnie będzie jeszcze głośno w sieci. –Pierwsze cele ilościowe udało nam się zrealizować. Za chwilę będziemy porównywać pierwsze 2 miesiące i już planujemy  kolejne – zapowiada Mariusz Pełechaty.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersja case study.
Pobierz prezentację [PDF]

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail