X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Geolokalizacja nie musi być niszowa. Kluczem jest odpowiednia motywacja odbiorcy

Geolokalizacja nie musi być niszowa. Kluczem jest odpowiednia motywacja odbiorcy

reklama


Kto wybiera jabłuszko, a kto zielonego robota?

25% polskich aplikacji mobilnych (177 spośród badanej próby) pobrano minimalnie 170 tys. razy, 20% natomiast: 1,4 miliona. Musimy jednak pamiętać, że Polacy nie są jeszcze skłonni regularnie pobierać aplikacji płatnych. To co nas najbardziej interesuję, jest w dużej mierze uzależnione od systemu operacyjnego. Inne aplikacje pobierają zwolennicy Apple, a inne osoby preferujące. Przykładowo, wśród aplikacji na iTunes dużo częściej pobieraliśmy w ubiegłym roku treści angażujące (gry, multimedia, komunikatory społecznościowe), natomiast na popularnym „zielonym robocie” programy m.in. wiadomości lokalne, użytecznościowe, bankowe czy aplikacje zdrowotne.

Dane i opracowanie przez IRCenter.

Zarówno geolokalizacja, jak i aplikacje mobilne mają przełożenie na sprzedaż i marketing. Check-in i kupon rabatowy na zakupy w pobliskim sklepie. Aplikacja wyszukująca promocję w najbliższych sklepach. Możliwości jest dużo.

Kluczowe jest to, aby Polacy zaczęli częściej korzystać z tego typu usług. Nie uda się bez przekonania ich do tego. System gratyfikacji, jest elementem systemu rekomendacji. Jeżeli chcemy coś osiągnąć, musimy coś w zamian zaoferować. Rabat, promocję, prestiż, unikalne doświadczenie. Wtedy powinien zostać uruchomiony naturalny marketing szeptany, taki w którym konsumenci, a nie amplifierzy, swoim własnym doświadczeniem mówią o naszej marce.

Badanie „Potencjał marketingowo-sprzedażowy serwisów geolokalizacyjnych i aplikacji mobilnych. Podsumowanie i trendy na 2012 rok” zrealizowane zostało w ramach projektu adwatch.pl. Pełne wyniki badania dostępne są dla osób zainteresowanych.

Czytaj więcej:
Geolokalizacja w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail