X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nie licz fanów, licz na fanów

Nie licz fanów, licz na fanów

reklama


Piramida zaangażowania

Z powyższych kategorii odbiorców tworzy się piramida, dokładnie oddająca wagę oraz wpływ każdego poziomu interakcji oraz zaangażowania kreowanego przez użytkowników. Na szczycie znajdują się Twórcy, którzy inspirują komentatorów, a razem z nimi stają się powodem, dla którego wokół tworzonych treści gromadzą się subskrybenci, zbieracze i obserwatorzy.

Rodzi się w związku z tym pytanie, jakie współczynniki są kluczowe z punktu widzenia mierzenia efektów działań w społecznościach internetowych? Odpowiedź jest prosta – konieczne staje się wprowadzenie dwóch wskaźników – jakościowego i ilościowego.

Znając profile użytkowników internetu możemy tworzyć bardziej efektywne strategie komunikacji w mediach społecznościowych.

Przede wszystkim jakość

Mierzenie sukcesu kampanii social media za pomocą liczby fanów czy osób, które jedynie odczytały komunikat wciąż przez wielu klientów traktowane są jako główny element mówiący o tym, czy było warto. Trzeba przy tej okazji po raz kolejny podkreślić, iż jest to błędna droga rozumowania, która powinna stać się cichnącą melodią przeszłości. A z punktu widzenia osoby planującej strategie komunikacyjne, media społecznościowe traktuję jako element działań public relations, gdzie liczy się nie ilość, ale przede wszystkim jakość.

Warto przypomnieć w tym kontekście, że branża public relations od lat boryka się z problemem mierzenia efektów działań prowadzonych dla klientów. Ulubionym przez wielu miernikiem efektywności z zakresu media relations jest liczba publikacji. Wówczas klient nie bierze pod uwagę np. tak ważnego wskaźnika, jakim jest jakość tej publikacji. A często jedno, bardzo wartościowa miejsce na łamach ogólnopolskiego medium, może zrealizować cele, na które musiałoby pracować np. kilkadziesiąt niewielkich portali informacyjnych.

Z podobną sytuacją spotykamy się w przypadku działań społecznościowych. Na tym polu, szczególnie w sferze Twórców i Komentatorów, jakość jest kluczowym miernikiem sukcesu. Dotarcie do trzech ważnych i opiniotwórczych blogerów da nieporównywalnie lepsze rezultaty niż zaangażowanie nawet 100 blogów o niewielkim zasięgu i wpływie na internautów.

Idąc dalej, gdy to marka ustawiona jest w pozycji Twórcy, ważne jest by z kolei tworzona przez nią treść była angażująca, co spowoduje oddźwięk wśród innych Twórców (np. blogerów, dziennikarzy internetowych, niezależnych twórców, np. wirali czy administratorów fan page), następnie wciągnie w interakcję Komentatorów, co z kolei zmotywuje Subskrybentów, Zbieraczy oraz Obserwatorów do zainteresowania się danym tematem.

Pages: 1 2 3

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail