X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Social media zwiększają efektywność e-mail marketingu

Social media zwiększają efektywność e-mail marketingufot.: CELALTEBER/CC/sxc.hu

Social media mają realny wpływ na efektywność email marketingu. GetResponse zbadał popularność oraz efektywność udostępniania wysyłanych newsletterów na najpopularniejszych portalach społecznościowych – Facebooku, Twitterze oraz LinkedIn. Przeanalizowano ponad 2 miliony wiadomości wysłanych przez amerykańskich użytkowników GetResponse.

Główny wniosek z badania? Wiadomości e-mail, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania na social media osiągnęły wskaźnik kliknięć na poziomie 5,6%, a wiadomości bez przycisków – 2,6%.

Ponadto, z badania GetResponse wynika, że 18,3% marketerówu dostępnia wysyłane emaile na portalach społecznościowych. 51,9% takich wiadomości zawiera możliwość szybkiego udostępnienia na jednym portalu, 40,6% – na dwóch, a 7,4% – na trzech. Tylko w 0,1% wiadomości znalazły się przyciski udostępnienia aż w czterech różnych portalach społecznościowych.

Najpopularniejszym serwisem społecznościowym wśród email marketerów jest Facebook. Blisko 92% udostępnianych wiadomości ukazuje się właśnie tam. Na Twitterze za pomocą przycisków umieszczanych w wiadomości udostępnianych jest prawie połowa newsletterów, a na portalu LinkedIn co około dziesiąta

Najczęściej klikanym przyciskiem szybkiego udostępniania okazał się LinkedIn. Jego wskaźnik kliknięć prawie 10%, natomiast w przypadku Facebooka było to blisko 6%, Twittera – 5%.

Co więcej, w porównaniu z badaniem z ubiegłego roku, liczba użytkowników udostępniających emaile na social media wzrosła aż o 40%. Można zatem wnioskować, że integracja email marketingu z social media jest coraz bardziej popularna wśród marketerów.

fot.: GetResponse

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail