
reklama
Rynek smartfonów cały czas rozwija się bardzo dynamicznie. Jak wynika z raportu firmy Strategy Analytics, całkowita sprzedaż smartfonów w 2011 roku wyniosła 488,5 mln egzemplarzy, co oznacza wzrost o 63% w stosunku do poprzedniego roku (299,5 mln). To niewiele niższy wskaźnik niż w przypadku porównania lat 2010 i 2009 (71%).
W stosunku do 2010 roku zasadnicze zmiany zaszły w hierarchii graczy na rynku. W ciągu minionych 12 miesięcy konsekwentnie spadała sprzedaż Nokii. Jeszcze w 2010 r. fińska firma przewodziła stawce z liczbą 100 milionów sprzedanych smartfonów. Obecnie to już „tylko” 77 mln i ok. 15-procentowy udział w rynku. Ta tendencja to głównie efekt słabej popularności produktów Nokii na rynku amerykańskim. To również prawdopodobnie przyczyna intensywnych rozmów z Microsoftem dotyczących przejęcia przez giganta z Redmond całego działu smartfonów fińskiego koncernu.
2011 rok na omawianym rynku należał niewątpliwie do Samsunga. Południowokoreański koncern zwiększył sprzedaż aż o 300%! Firma sprzedała niemal 97,5 mln egzemplarzy swoich produktów, osiągając 20% udziału w rynku. Wyniki Samsunga napędzał model Galaxy S II.
lpress.pl/wp-content/uploads/2012/02/samsung-galaxy-s-II-masatsu-cc-flickr-485x363.jpg" alt="" width="485" height="363" class="size-large wp-image-9142" />
fot.: masatsu/CC/Flickr