X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Blogi detronizują Facebooka. Raport „Kobiety i social media 2012”

Blogi detronizują Facebooka. Raport „Kobiety i social media 2012”

Według raportu „Women and Social Media 2012”, przygotowanego przez BlogHer, media społecznościowe cieszą się obecnie dużym zaufaniem kobiet, a zaufanie do danego medium ma bezpośredni wpływ na to, czy kobieta podejmie decyzję o kupnie polecanego przez to medium produktu.

Komu ufają kobiety w sieci i dlaczego

Największy odsetek kobiet ma zaufanie do opinii blogerów, na drugim miejscu niemalże ex aequo znalazły się rekomendacje na Facebooku, Twitterze i w serwisie Pinterest. Co więcej, rekomendacje na blogach mają także największy wpływ na decyzje zakupowe kobiet, a aż 61% procent respondentek uznało je za najlepsze źródło informacji i porad na temat kosmetyków. Dla porównania tylko dla 33% takim medium są serwisy społecznościowe.

Media społecznościowe cieszące się największym zaufaniem kobiet. Fot.: Raport "Women and Social Media 2012"/ BlogHer.com

Zaufanie a decyzja o zakupie. Fot. Raport "Women and Social Media 2012"/BlogHer.com

Najlepsze źródła informacji o kosmetykach w sieci. Fot. Raport "Women and Social Media 2012"/BlogHer.com

 

Dlaczego Facebook ma mniejszy wpływ na decyzje zakupowe kobiet niż blogosfera? Co ciekawe, jest to konsekwencja jego społecznościowego charakteru i funkcji, jakie pełni na co dzień w życiu swoich użytkowników. Facebook służy nam bowiem głównie do podtrzymywania kontaktów towarzyskich i dostarczania rozrywki. Dlatego  informacji o produktach szukamy w blogosferze, która zamiast natłoku pozytywnych komentarzy na temat marki i polubień, oferuje konsumentom porady i wyczerpujące recenzje produktów czy usług.

Zestawienie najważniejszych funkcji blogów i Facebooka. Fot. Raport "Women and Social Media 2012"/BlogHer.com

Zestawienie najważniejszych funkcji Twittera i Pinterest. Fot. Raport "Women and Social Media 2012"/BlogHer.com

Zaufanie do mediów. Fot. Raport "Women and Social Media 2012"/BlogHer.com

Raport „Women in Social Media 2012” powstał na podstawie danych zebranych w lutym bieżącego roku przez serwis BlogHer i firmę Vision Critical, w trakcie badania dotyczącego aktywności kobiet w mediach społecznościowych. Ankietą objęto ponad 2000 kobiet, z czego 1060 respondentek to aktywne użytkowniczki portalu BlogHer.

Pełny raport jest dostępny na stronie www.blogher.com.

  • Ghhg

    no chyba nie. nie interesuje mnie zdanie blogerek,ktore sie sprzedaly za darmowe kosmetyki,ubrania. 

  • miksturka

    to usa jest i amerykańskie badania ni jak się mają do polskiej społeczności internetowej

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail