X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook wprowadza Timeline dla fan page i otwiera furtkę do zmiany nazwy

Facebook wprowadza Timeline dla fan page i otwiera furtkę do zmiany nazwy

reklama


Oczywiście tak jak w przypadku wprowadzania „Osi czasu” dla profili prywatnych, tak również w przypadku kont firmowych nowy wygląd nie zostanie wprowadzony automatycznie. Administratorzy dostaną szansę na spokojne zapoznanie się z nowy layoutem prowadzonego przez siebie fan page poprzez funkcję poglądu. Dzięki temu tylko oni będą widzieć stronę w postaci Timeline. Można też już w tej chwili zatwierdzić zmianę.

Wygląd w zasadzie nie odbiega od tego, który zdążyliśmy już poznać po zmianie wyglądu prywatnych profili. Jedyną, acz istotną różnicą jest panel administratora umieszczony się na górze strony. Tam znajdują się działy z powiadomieniami, informacjami o najnowszych fanach oraz statystykami. Z prawej strony mamy natomiast dział z wiadomościami, czyli istotne novum dla administratorów. Testowana już jakiś czas temu funkcja pozwala facebookowiczom wysyłać wiadomości do adminów stron. Można jednak w ustawieniach strony wyłączyć funkcję wyświetlania przycisku „Wiadomości” na stronie. Wówczas taki kontakt będzie niemożliwy.

Schodzimy niżej. Widzimy charakterystyczny element Timeline, czyli duże zdjęcie w tle, o maksymalnej szerokości 850 pikseli i wysokości 315 pikseli. Warto się przy nim zatrzymać na chwilę. Otóż na zdjęciu nie mogą znajdować się:

  • Informacje handlowe, np. o zniżkach albo zachęcające do ściągnięcia produktu ze strony producenta
  • Informacje kontaktowe: adres pocztowy, adres strony internetowej, e-mail. Te mają swój odpowiedni dział na fan page
  • Odniesienia do takich funkcji jak “Lubię to”, komentarze, udostępnianie
  • Zachęty do podjęcia określonej aktywności w rodzaju “zrób to” etc.

Posty na osi uporządkowane są rzecz jasna chronologicznie, jednak można je „wyróżnić” za pomocą gwiazdki, która wyświetla się po najechaniu na odpowiedni post. Dzięki temu będzie on „przyklejony” do górnej części osi.

fot.: Facebook.com/SocialMediaPress

Zakładki takie jak „Zdjęcia”, „Notatki” czy „Wydarzenia” umieszczono pod zdjęciem w tle. Brakuje z kolei landing tabu. A przynajmniej takiego, który wita nas po wejściu na stronę. Obraz na wzór strony powitalnej można umieścić w zakładkach:

fot.: Facebook.com/SocialMediaPress

Co ciekawe, Facebook postanowił wyjść naprzeciw tym administratorom, którzy z jakichś przyczyn chcieliby zmienić nazwę swojego fan page. Mogą oni złożyć taki wniosek wypełniając odpowiedni formularz. Należy przy tym podać powód chęci zmiany.

Póki co, opinie na temat Timeline dla fan page’y są mieszane. Wskazuje się na większe walory wizualne stron z nowym wyglądem, jak również więcej miejsca na content (810 pikseli w porównaniu do wcześniejszych 520). Z drugiej strony, autorzy bloga Woobox wskazują na wspomniany już wyżej brak strony powitalnej.

Ostatecznym terminem zmiany wyglądu wszystkich fanpejdży jest 30 marca. Tutaj z kolei można zobaczyć krótki filmik dotyczący Timeline.

  • U mnie podgląd nie działa mimo że wyświetla się komunikat o możliwości jego włączenia :( Wysyłanie wiadomości wymaga skonfigurowania adresu, ale tego też niestety nie mogę zrobić.

  • Do tej pory zmiana nazwy była wręcz niemożliwa.
    Ciekawe czy teraz faktycznie da się ją zmienić?

    • Niestety nazw w języku polskim jeszcze się nie da zmienić. Z czasem będzie taka możliwość. Ta funkcja jest póki co dla amerykanów i może wszystkich anglosasów..:(

  • “Nową stroną można administrować z poziomu własnego konta prywatnego. To istotna zmiana. Do tej pory można to było robić wyłącznie po przełączeniu się na korzystanie z Facebooka jako strona.”

    Artur, eeee? 

  • @Jacek, oczywiście masz rację. Ta zmiana, tj. możliwość przełączania się między stroną a prywatnym profilem została wprowadzona już jakiś czas temu. 

  • Artur Kawik

    A to przepraszam, mea culpa.

  • Klaudia Rańda

    Polecam prosty sposób na zmianę nazwy fanpage powyżej 200 like’ów przedstawiony w artykule na blogu firmy Stronydlafirm.eu
    link poniżej http://www.stronydlafirm.eu/blog,95,jak_zmienic_nazwe_fanpage_powyzej_200_fanow_.htm

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail