X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook wzbogaca portfel o patenty IBM

Facebook wzbogaca portfel o patenty IBM

Według nieoficjalnych informacji serwisu Bloomberg, przedmiotem transakcji jest 750 patentów zarejestrowanych na rzecz IBM. Dla Facebooka to niewątpliwie bardzo dużo – jak do tej pory spółka miała zarejestrowanych w amerykańskim Biurze Patentów i Znaków Towarowych (USPTO) zaledwie 56 patentów. Dla porównania, Google czy Microsoft dysponują ponad tysiącem zarejestrowanych patentów. To powoduje, że teoretycznie Facebook jest łatwym celem dla innych spółek z branży IT, jeśli idzie o złożenie pozwu o naruszenie patentów. Tą drogą poszły ostatnio Yahoo! oraz kanadyjska spółka Mitel Networks. Przez cały ubiegły rok Facebook pozywany był w tego typu sprawach aż 22 razy. Poza nabyciem patentów IBM spółka oczekuje na rejestrację przez USPTO kolejnych 503.

Amerykański rynek internetowy coraz częściej staje się areną zaciekłych walk między spółkami w imię walki o przysługujące im prawa patentowe. Z drugiej jednak strony, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że w gruncie rzeczy chodzi o szansę na solidny zarobek. Tak należy bowiem odczytywać chociażby pozew złożony przez Yahoo! , którego popularność od dłuższego czasu stale maleje. Często chodzi też o zablokowanie konkurenta. Tak dzieje się chociażby w przypadku procesujących się od dłuższego czasu Samsungiem i Apple.

Na brak dostatecznej ilości praw własności intelektualnej przysługujących Facebookowi wskazywały chociażby dokumenty, jakie spółka złożyła do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w związku z planowaną pierwszą ofertą publiczną. Rozwój na tym polu jest jednym z priorytetów spółki.

IBM z kolei ma w portfelu ponad 6000 patentów i chętnie odsprzedaje je innym spółkom. Skorzystał na tym chociażby Google, który w styczniu nabył 217 patentów od IBM.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail