X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Fejsmen pomoże najmłodszym zadbać o prywatność w social mediach

Fejsmen pomoże najmłodszym zadbać o prywatność w social mediach

Kampanię „Dbaj o Fejs” realizują Fundacja Dzieci Niczyje oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, które tworzą Polskie Centrum Programu Safer Internet.

Główną część akcji stanowi profil Fejsmena na Facebooku. Organizowane są tam konkursy, facebookowicze mogą również skorzystać z aplikacji, jak również zapoznać się z wpisami podejmującymi problem prywatności w portalach społecznościowych. W ramach kampanii uruchomiono również kanał na YouTube, na którym można w tej chwili obejrzeć 3 krótkie filmy animowane (docelowo ma być 5), oczywiście z Fejsmenem w roli głównej. W każdym z nich superbohater musi zmierzyć się z innym zagrożeniem, m.in. nierozważnym publikowaniem zdjęć o charakterze seksualnym, publicznym udostępnianiem informacji na swoim profilu czy pozostawianiem komputera bez wylogowania się z portalu.

Jak podkreślają twórcy, cała kampania ma mieć charakter pastiszu, dzięki czemu łatwiej będzie trafić do grupy docelowej. Chcą zwrócić uwagę na konieczność odpowiedzialnego korzystania z social mediów, jak i znajomości zagrożeń jakie niesie ze sobą korzystanie z serwisów w rodzaju Facebooka czy NK.

Impuls do stworzenia kampanii dali sami internauci. Do helpline.org.pl, czyli telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży trafia coraz więcej zgłoszeń dotyczących nierozważnego publikowania informacji oraz zdjęć na portalach społecznosciowych. O powadze sytuacji mogą świadczyć wyniki badań, w świetle których ze „społecznościówek” korzysta już 70% dzieci i młodzieży. Jakby tego było mało, ponad połowa dzieci w wieku 9-12 lat korzysta już z Facebooka, który oficjalnie zezwala na założenie konta dopiero po ukończeniu przez internautę 13 lat.

Kampania ma być prowadzona do końca tego roku. Wkrótce poszerzona zostanie o kursy e-learningowe dla gimnazjalistów, kampanię z Fejsmenem w pismach młodzieżowych oraz konkurs na scenariusz kolejnych przygód.

Przygotowaniem kampanii zajęła się agencja VA Very Advertising.

  • M_A

    Dawno nie widziałem większej porażki. Zapewne kolejny cudowny projekt współfinansowany przez UE. Ktoś się fatalnie pomylił określając gusta grupy docelowej. Cóż, jaki kraj, takie kampanie…

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail