X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Nadchodzą zmiany w Megapanelu. Czy zweryfikują obraz polskiego internetu?

Nadchodzą zmiany w Megapanelu. Czy zweryfikują obraz polskiego internetu?

Jak informuje Rada Badania Megapanel PBI/Gemius, w skład której wchodzi obecnie dziewięciu przedstawicieli rynku interaktywnego w Polsce oraz Polskie Badania Internetu (PBI) i firma Gemius, podjęto decyzję o zmianach realizacji badania i raportowania wyników. Podczas ostatniego posiedzenia – przeprowadzonego w nowym, poszerzonym o pięciu nowych wspólników PBI gronie – przyjęto uchwały dotyczące rozwoju Megapanelu i prezentacji wyników badania internetu w Polsce.

Członkowie Rady Badania zdecydowali o powierzeniu wszystkich decyzji dotyczących tworzenia nowych kategorii oraz kategoryzacji witryn, serwisów i aplikacji firmie badawczej. Gemius będzie pełnił zatem rolę niezależnego arbitra kategoryzacji. Przypomnijmy, że obecnie w Megapanelu każdą stronę lub serwis przydzielono do jednej z dziewiętnastu kategorii tematycznych.

W efekcie jednej z pierwszych decyzji Gemius – w najbliższych wynikach Megapanelu PBI/Gemius w dziale „Rozrywka” pojawi się kategoria „Gadżety na komórki”.

Dodatkowo, na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br. zostanie wprowadzona zmiana, na którą rynek czeka od dawna: zrównane zostaną kryteria pomiaru liczby użytkowników aplikacji i witryn. Oba typy badanych podmiotów zostaną umieszczone w jednej zakładce w programie gemiusExplorer. Taki sposób prezentacji wyników pozwoli na równoprawne traktowanie wydawców, którzy posiadają w swoich zasobach aplikacje. Ujednolicone zostaną również wskaźniki, co pozwoli na swobodniejsze porównywanie witryn i aplikacji.

– Są to największe zmiany w Megapanelu od ponad dwóch lat. Na ich wprowadzenie zdecydowaliśmy się w rozszerzonym, reprezentującym znaczną cześć rynku, gronie wspólników PBI. Od listopada pracujemy w składzie dziewięciu udziałowców. Te zmiany to pierwsze, ale nie ostatnie nowości w badaniu. W najbliższym czasie będzie ich więcej – mówi Andrzej Garapich, prezes zarządu Polskie Badania Internetu.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail