X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Najbardziej społecznościowe auta to Renault i Ferrari

Najbardziej społecznościowe auta to Renault i Ferrarifot. csaggo/cc/flickr.com

Na podstawie analizy treści z 3 milionów stron, do najpopularniejszych marek w europejskich mediach społecznościowych należą Renault (9 proc. share of voice) i Ferrari ( 9 proc.). Tuż za nimi uplasował się Fiat (8 proc.) oraz Mercedes – Benz (7 proc.).

– Ponad 50% ludzi przyznaje, że szuka w sieci informacji przed zakupem auta – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong, reprezentującej eBuzzing w Polsce. – Z tego punktu widzenia share of voice w social mediach jest bardzo istotnym wskaźnikiem.

Opracowanie przedstawia też pozycję marek motoryzacyjnych w serwisie Facebook. Wśród najbardziej popularnych pod względem liczby fanów jest BMW (6,5 miliona), Ferrari (5 milionów) oraz Mercedes-Benz (ponad 4 miliony). Pod względem stopnia zaangażowania fanów najlepiej wypadają mniej marki takie jak Caterham, Maybach i Hummer. Analiza wskazuje też, że do materiałów, na które internauci reagują najmocniej należą zdjęcia pojazdów.

fot.. Think Kong / eBuzzing

Badania przeprowadzono w okresie ostatnich 8 miesięcy roku 2011. Wyniki oparto na analizie 50 milionów tekstów zaczerpniętych z ponad 3 mln źródeł (blogi i serwisy informacyjne) w 5 językach (angielskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i francuskim). W analizie uwzględniono również estymację wpływu źródeł na opinie bazującą na wskaźnikach popularności, PageRank, pozycji w prowadzonych przez eBuzzing rankingach blogów tematycznych.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail