X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polski rynek reklamy internetowej wart jest już prawie 2 mld złotych

Polski rynek reklamy internetowej wart jest już prawie 2 mld złotych

reklama






Badanie IAB AdEx przeprowadzone przez PricewaterhouseCoopers wskazuje, że wydatki na reklamę online w 2011 roku wzrosły o 22% w stosunki do roku poprzedniego. Jak podkreśla Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska, to wynik lepszy niż prognozy z początku roku, a Internet napędza całą branżę reklamową.

fot.: IAB Polska

W dalszym ciągu najpopularniejsza jest reklama graficzna, pochłaniając 41% wydatków. Na kolejnych miejscach reklama w wyszukiwarkach, ogłoszenia oraz e-mail marketing. Jednak gdy popatrzeć na dynamikę wzrostu, to reklama display wyraźnie ustępuje trzem pozostałym. Najszybciej rośnie bowiem SEM (35%), wyprzedzając e-mail marketing (26%) i ogłoszenia (24%). Tempo wzrostu wydatków na reklamę graficzną to z kolei jedynie 7%.

fot.: IAB Polska

Jeśli chodzi o poszczególne branże, największe środki na reklamę online przeznaczają firmy z sektora finansów, telekomunikacyjne oraz przedsiębiorstwa handlowe. Udział tych 3-ech sektorów w ca

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


łkowitych wydatkach na reklamę w Sieci wynosi 38%.

fot.: IAB Polska

Najszybszy wzrost wydatków na marketing internetowy zaobserwowano natomiast w takich branżach jak handel, odzież i kosmetyki oraz farmaceutyka. Największe spadki notuje natomiast sektor edukacji oraz komputery i audio-video.

fot.: IAB Polska

Pełny raport można ściągnąć ze stron IAB Polska.

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.

Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

Ankiety zebrano w dniach 10 stycznia – 27 lutego 2011. Wśród uczestników badania znalazły się m.in. Onet, INTERIA, WP.PL, Allegro, Agora czy TVP.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]