X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Polski rynek reklamy internetowej wart jest już prawie 2 mld złotych

Polski rynek reklamy internetowej wart jest już prawie 2 mld złotych

Badanie IAB AdEx przeprowadzone przez PricewaterhouseCoopers wskazuje, że wydatki na reklamę online w 2011 roku wzrosły o 22% w stosunki do roku poprzedniego. Jak podkreśla Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska, to wynik lepszy niż prognozy z początku roku, a Internet napędza całą branżę reklamową.

fot.: IAB Polska

W dalszym ciągu najpopularniejsza jest reklama graficzna, pochłaniając 41% wydatków. Na kolejnych miejscach reklama w wyszukiwarkach, ogłoszenia oraz e-mail marketing. Jednak gdy popatrzeć na dynamikę wzrostu, to reklama display wyraźnie ustępuje trzem pozostałym. Najszybciej rośnie bowiem SEM (35%), wyprzedzając e-mail marketing (26%) i ogłoszenia (24%). Tempo wzrostu wydatków na reklamę graficzną to z kolei jedynie 7%.

fot.: IAB Polska

Jeśli chodzi o poszczególne branże, największe środki na reklamę online przeznaczają firmy z sektora finansów, telekomunikacyjne oraz przedsiębiorstwa handlowe. Udział tych 3-ech sektorów w całkowitych wydatkach na reklamę w Sieci wynosi 38%.

fot.: IAB Polska

Najszybszy wzrost wydatków na marketing internetowy zaobserwowano natomiast w takich branżach jak handel, odzież i kosmetyki oraz farmaceutyka. Największe spadki notuje natomiast sektor edukacji oraz komputery i audio-video.

fot.: IAB Polska

Pełny raport można ściągnąć ze stron IAB Polska.

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.

Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

Ankiety zebrano w dniach 10 stycznia – 27 lutego 2011. Wśród uczestników badania znalazły się m.in. Onet, INTERIA, WP.PL, Allegro, Agora czy TVP.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail