reklama
Kamil Mirowski, Senior Strategy Manager, Socializer
Zmiany, które wprowadza Facebook przede wszystkim dają możliwość większej personalizacji graficznej. Dotychczas stronę wyróżniał awatar oraz ewentualna zakładka startowa. W nowym wyglądzie możliwości jest znacznie więcej. Cover photo, przypinanie oraz wyróżnianie treści czy możliwość dodawania ważnych wydarzeń (milestones) sprawia, że każdy fan page może mieć unikalny wygląd oraz układ. Fan page może teraz być znacznie lepiej dostosowany do identyfikacji wizualnej marki. A to bardzo istotne, gdy celem obecności w społecznościach jest budowanie świadomości i wizerunku.Nowy wygląd stron może zmienić również sposób konsumowania treści publikowanych przez fan page. W przeważającej części do tej pory konsumowaliśmy tylko publikacje, które widzieliśmy na naszych tablicach. Rzadko kiedy wchodziliśmy na docelowy fan page, by go oglądać. Zmiana wyglądu, jak i dodanie nowych funkcjonalności może zachęcić użytkowników do przeglądania facebookowych stron. Świetnie zrobiła to np. Coca-Cola dodając ważne wydarzenia w życiu marki w swojej linii czasu. Warto ją przejrzeć!
Dobrze wykorzystane nowe funkcjonalności mogą pomóc w budowaniu zaangażowania. Administrator może w prosty sposób wyróżnić angażujące treści, by pozostawały w górnej części fan page’a i były publikacjami, które pierwsze przeczyta użytkownik, który trafi na stronę. Takie publikacje będą również lepiej „przedzierały się” przez segmentację treści, więc trafią do większej liczby użytkowników. Co w końcowym efekcie ma zwiększyć liczbę interakcji i zasięg dotarcia. Ergo: angażujące działania będą miały szansę przykuwać uwagę jeszcze bardziej. Wszystko więc pozostaje nadal w rękach administratorów.
Nowe funkcjonalności mogą bardzo pomóc tym Social Media Managerom, którzy prowadzą działania na samym organiźmie Facebookowym. Przede wszystkim bardzo pomocny może być panel administracyjny, gdzie administrator strony może szybko rzucić okiem na ostatnie aktywności na FP. Dodatkowo w dzienniku aktywności (Activity Log) możemy w szybki sposób sprawdzić, jakie treści, w jaki sposób angażowały Użytkowników. Z tego też poziomu możemy ukrywać posty z linii czasu, wyróżniać oraz przypinać.
Funkcjonalnością, która wymaga dodatkowego zajęcia są również wiadomości. Do tej pory użytkownicy mogli publikować posty na tablicy oraz komentować, a moderator mógł im odpowiadać w komentarzach lub próbując napisać do nich prywatną wiadomość. Wraz z linią czasu dla stron firmowych pojawiła się również możliwość wysłania prywatnej wiadomości do fan page’a, na którą administrator może odpowiedzieć. Taki sposób komunikacji wymaga dodatkowych ustaleń i scenariuszy. Jest bardziej prywatny, może nawet intymny. Wymaga więc większej uwagi, pomimo (a może właśnie dlatego), że nie jest publiczny.
- Ast1881