X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Timeline dla fan page – eksperci oceniają jego potencjał

Timeline dla fan page – eksperci oceniają jego potencjałfot. www.facebook.com/cocacola

reklama


Paweł Ostrowski, Strategy Director, Lubię to – Social Media Agency

Paweł Ostrowski, fot. Lubię to

Podczas konferencji fMC Facebook wreszcie oficjalnie ogłosił to, co było już od pewnego czasu zapowiadane, czyli wejście Timeline dla marek. Do tej pory na specjalistycznych forach i stronach jedynie spekulowano, co tak naprawdę się zmieni. Teraz mamy możliwość dokładnego przejrzenia wszystkich funkcji, które zaoferowano.

Jak wiadomo, Facebook zawsze był i zawsze będzie platformą dwutorowej komunikacji dla marek oraz ich odbiorców, stąd ta zależność nigdy nie ulegnie zmianie, nawet jeśli układ treści zostanie podmieniony. Obecnie, dzięki zaimplementowaniu tzw. cover photo, marki mają znacznie większe możliwości do komunikacji stricte wizualnej, dzięki czemu mogą lepiej przykuwać uwagę użytkowników podczas pierwszej wizyty na fan page oraz komunikować istotne dla brandu wartości w znacznie bogatszej graficznie formie.

Abstrahując od dodatkowych opcji związanych ze stroną wizualną, należy przede wszystkim wspomnieć o ogromnych możliwościach, jakie daje sam Timeline podczas codziennej komunikacji z fanami, która de facto jest najważniejsza. Marki mają obecnie ułatwione zadanie, jeśli chodzi o opowiedzenie swojej historii, mogą łatwo zaznaczać przełomowe punkty w swojej historii (np. rok założenia, rebranding, wprowadzenie nowego produktu etc.) i dać odbiorcom pełen obraz tego, czym marka się szczyci i jak chce być widziana przez swoich odbiorców. Tę możliwość wykorzystał już np. New York Times.

Jeśli chodzi o same technikalia, to możemy tu wspomnieć o kilu ważnych zmianach, takich jak możliwość zamieszczenia wybranego postu na całą szerokość fan page’a oraz opcję „podczepienia” postu na samej górze osi czasu, tak aby przez pewien okres był on stale widoczny. Dzięki tym oraz innym zmianom wartość Facebooka jako platformy komunikacyjnej dla marek znacznie wzrasta, teraz fan page marki może znacznie lepiej spełnić funkcję bloga czy w przypadku mniejszych organizacji – nawet strony internetowej.

Nowe funkcjonalności nie zmienią dramatycznie trybu pracy social media managerów, ale na pewno dołożą im trochę więcej obowiązków. Przede wszystkim możność pisania wiadomości do marki jako takiej jest sporą zmianą. Do tej pory użytkownicy mogli zapostować swoje pytania bezpośrednio na Tablicy marki niejednokrotnie nie doczekując się odpowiedzi, jednak nie mieli szansy na potraktowanie marki jako swojego znajomego, czyli wysłania wiadomości prywatnej. Obecnie jedna z nowych funkcjonalności umożliwia taką opcję, dzięki czemu fan page marki będzie dysponował własną skrzynką odbiorczą i własnym prywatnym kanałem komunikacji, który może nie tylko sprawdzić się w przypadku komunikacji związanej z konkursami ale również zmienić sposób prowadzenia dialogu podczas sytuacji kryzysowych poprzez bezpośrednie dotarcie do wybranych osób. Jednakowoż jest to opcja nieobligatoryjna i jeśli marka tak zadecyduje, to ową funkcję można wyłączyć.

Kolejnym elementem, który wchodzi w zakres wachlarza nowych funkcji oferowanych przez Timeline jest opcja premoderacji postów przez administratora strony. Posty, które użytkownicy wrzucą na nasz Timeline zostaną upublicznione dopiero wtedy, gdy osoba odpowiedzialna za prowadzenie fan page je zatwierdzi. Oczywiście tę funkcję również można wyłączyć, jednak wydaje się ona dobrym rozwiązaniem dla marek, które mają wysokie hateability – dzięki temu negatywne treści nie będą przepuszczane do wglądu przez ogół. Rzecz jasna ciągłe filtrowanie postowanych przez fanów treści jest zupełnym odwróceniem się od idei mediów społecznościowych, gdzie dialog jest podstawą, nawet jeśli zdanie drugiej strony nie jest wyrażone ikonicznym „<3”.

Pages: 1 2 3 4 5

  • Ast1881

    sory ale z siejaka taki ekspert jak z Najmana fighter

    dużo pierd* a tak na prawdę to burak bez szkoły

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail