X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Timeline dla fan page – eksperci oceniają jego potencjał

Timeline dla fan page – eksperci oceniają jego potencjałfot. www.facebook.com/cocacola

reklama


Norbert Kilen, Social Media Strategy Director, Think Kong

Norbert Kilen, fot. Think Kong

Zmiana, którą wprowadził Facebook, zadziała na plus. Powstała nowa przestrzeń na branding, większe możliwości, łatwiejsze zarządzanie, czytelniejszy układ treści oraz spójność z Timeline profili prywatnych – trudno w tej sytuacji nie zauważyć wielu oczywistych korzyści jaka przyniosła zmiana.

Wprowadzone zmiany są bardzo interesujące i na pewno spodobają się wielu osobom. Zwłaszcza na pochwałę zasługuje czytelny widok interakcji z fanami. Obiecująca wydaje się też możliwość wyróżniania ważniejszych postów i tworzenia „kamieni milowych”. Nie miałem jeszcze okazji dobrze poznać wszystkich nowych możliwości, ale wydaje mi się, że mogą wnieść sporo dobrego. Moja ostateczna ocena tych zmian będzie jednak uzależniona od rozwoju zaangażowania fanów na fan page’ach. Na dzień dzisiejszy jestem raczej optymistą.

Nie sądzę też, żeby wprowadzone zmiany miały spowodować zwiększenie nakładu pracy niezbędnej do efektywnego prowadzenia swojej strony na Facebook. Najbardziej czasochłonne i absorbujące jest i tak prowadzenie rozmowy z fanami i przygotowywanie dla nich atrakcyjnych treści. A w tych obszarach wprowadzone nowości nic nie zmieniają.

Dominika Dworak, Social Media Consultant, K2

Dominika Dworak, fot. K2

Mam wrażenie, że Timeline zmienia filozofię myślenia o komunikacji na Facebooku – od tej pory będziemy opowiadać o marce umiejscowionej w czasie, mającej najważniejsze wydarzenia w swoim „życiu”, dziejącej się na bieżąco na oczach fanów. Timeline zamienia komunikację w narrację, pozwala opowiadać historię marki, dając tym samym możliwość tworzenia działań bardzo kreatywnych i angażujących. To dobra zmiana.

Na ten moment trudno odpowiedzieć na pytanie, czy zmiany wpłyną pozytywnie na możliwości budowania zaangażowania w interkację. Myślę jednak, że interakcja to wynik dobrych i angażujących działań, za którymi stoi strategia i idea kreatywna, nie zaś kwestia wyglądu strony. Pamiętajmy, że i fan page, i Timeline, i jakakolwiek dalsze wcielenie stron produktowych na FB to tylko narzędzia – od nas zależy, jaki zrobimy z nich użytek.

Timeline podoba mi się o wiele bardziej niż fan page. Zarówno wizualnie, jak i funkcjonalnie. Ciekawą nowością jest ramka pokazująca działania naszych znajomych względem danego brandu, element bardzo społecznościowy, budujący zaangażowanie. Sama oś czasu jest dobrym rozwiązaniem – dlaczego mamy opowiadać o brandzie bez kontekstu czasowego, jeśli każda marka ma w dziejach swojego istnienia punkty przełomowe, mówiące o jej misji i wartościach? To uwiarygodnia przekaz i przybliża markę do fanów.

Nowe możliwości zarządzania kontentem (takie jak wyróżnianie czy ukrywanie postów, podpinanie na górze ważnych informacji) możliwość oznaczania przełomowych punktów w historii marki, nowe formaty reklamowe – to wszystko będzie wymagało od osób obsługujących fan page dużego zaangażowania i rozumienia marki, szybszego reagowania na nastroje społeczności, bardzo uważnego analizowania przekazu kierowanego do fanów. Kwestie techniczne zawsze wymagają największej elastyczności, zaś zarządzanie fan pagem dawno temu przestało oznaczać postowanie. Myślę, że wraz z postępującymi zmianami na FB zmieniać się będzie też samo pojęcie zarządzania stroną produktową w serwisie.

Pages: 1 2 3 4 5

  • Ast1881

    sory ale z siejaka taki ekspert jak z Najmana fighter

    dużo pierd* a tak na prawdę to burak bez szkoły

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail