X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Większość internautów ufa recenzjom zamieszczonym w internecie

Większość internautów ufa recenzjom zamieszczonym w internecie

Wyniki badania opublikował serwis Search Engine Land. Przeprowadzający ankietę zadali respondentom kilka pytań dotyczących ich przyzwyczajeń konsumenckich, sposobu wyszukiwania produktów czy też samych firm.

W porównaniu do 2010 roku, rośnie liczby tych, którzy w celu znalezienia lokalnych biznesów surfują w Internecie. Wzrosła również częstotliwość tych poszukiwań. Jest to szczególnie widoczne w przypadku grupy, która odwiedza w tym celu Sieć każdego tygodnia.

Częstotliwość szukania informacji o lokalnych przedsiębiorstwach w Internecie / fot.: searchengineland.com

Nieznacznie wzrosła również liczba osób, które przed podejmowaniem decyzji o kupnie produktu przeglądają opinie i recenzje opublikowane w Internecie. Regularnie robi to już 27% respondentów (poprzednio – 22%). Liczba tych, którzy dokonują takiego przeglądu okazjonalnie nie zmieniła się (49%).

Recenzje w Internecie mają dosyć spory wpływ na podejmowanie decyzji o wyborze produktów lub usług konkretnej firmy. Ponad połowa respondentów utrzymuje, że te pozytywne opinie sprawiają, że rośnie ich skłonność do wybrania przedsiębiorstwa, którego dotyczą.

Wpływ opinii znalezionych w Sieci na decyzje konsumenckie / fot.: searchengineland.com

Jeszcze większa jest liczba tych, którzy, mniej lub bardziej, ufają recenzjom znalezionym w Sieci. Taką deklarację złożyło aż 72% ankietowanych. Wśród nich można wyróżnić 3 grupy: część konsumentów deklaruje, że są skłonni zawierzyć opiniom gdy znajdą ich co najmniej kilka, inni utrzymują, że to kwestia wiary w autentyczność recenzji, a członkowie trzeciej grupy przyznają, że zaufanie zależne jest od marki, której produktów lub usług recenzje dotyczą.

Zaufanie do recenzji znalezionych w Internecie / fot.: searchengineland.com

Ankietowanym zadano również pytanie o ilość recenzji, po zapoznaniu z którymi są skłonni zaufać danej firmie. 67% z nich deklaruje że wystarczy im od 2 do 10 recenzji. To nieznaczny wzrost w stosunku do 2010 roku (58%). W tej grupie, najwięcej konsumentów poprzestaje na zapoznaniu się z 2-3 opiniami (25%). Z kolei coraz mniej ankietowanych potrzebuje ponad 20 recenzji, by wyrobić sobie własne zdanie na temat danego przedsiębiorstwa.

Ilość recenzji, z którą zapoznają się konsumenci, by wyrobić sobie własne zdanie na temat danej firmy / fot.: searchengineland.com

Badanie przeprowadzono wśród 2 862 respondentów w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Powyższe dane obejmują pierwszą część ankiety, wyniki 2. i 3. części mają ukazać się na przełomie kwietnia i maja.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail