X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Zmiany na Facebooku. Sprawdź, co każdy marketer musi wiedzieć

Zmiany na Facebooku. Sprawdź, co każdy marketer musi wiedziećfot. mikekorn/cc/sxc.hu

reklama


Zaangażowanie

Kolejna zmiana to sposób prezentowania treści na tablicy – dwie kolumny, duży podgląd wpisów, możliwość przełączania się na kilka widoków akcentujących inne informacje (wyróżnione, posty strony, posty innych osób).

Nowy layout ma zmotywować administratorów stron do tworzenia jeszcze bardziej angażujących treści – przede wszystkim wykorzystujących obrazy i filmy. Facebook stawia zatem na mocne social media relations. Przy takim układzie stronę odbieramy jako całość a nie zbiór poszczególnych wpisów, zauważamy nie treści ostatnie, ale te najbardziej atrakcyjne. Zmieniają się również rozmiary fotografii wykorzystywanych na stronie. Poniżej prezentujemy schemat, na którym wyróżnione są wszystkie modyfikacje.

Fot. SkandNet Media AB

Facebook udostępnił administratorom kilka funkcji przydatnych do kreowania wizerunku marki na stronie. Są to m.in. możliwość wyróżnienia niektórych postów (zajmują one wtedy całą szerokość strony) lub przypięcia ich do góry strony (max. 7 dni). Druga z opcji może być przydatna, gdy np. marka prowadzi działania konkursowe lub chce poinformować o trwającej właśnie promocji. Może to w pewnym stopniu zrekompensować małą ilość widocznych zakładek i brak przeładowania landing tabów. Nie zastąpi natomiast standardowych komunikatów zachęcających do wzięcia udział u konkursie lub skorzystania z promocji. Trzeba pamiętać, że użytkownicy rzadko wchodzą bezpośrednio na tablicę, a raczej obserwują działania marki z poziomu swojego profilu, dlatego taki post jest tylko dodatkiem, aczkolwiek niezwykle pomocnym.

Wprowadzono również możliwość edytowania postów – zmiany dat  innych (dotyczy również przeszłości) lub ukrycia wybranych. Nowością jest także moderacja wpisów fanów (opcjonalna) poprzez każdorazowe zatwierdzanie wpisu do publikacji. Narzędzie przydatne szczególnie w przypadku marek, które walczą z negatywnym wizerunkiem. Nadużywane może jednak przynieść odwrotny skutek i zostać uznane jako cenzura.

Pages: 1 2 3 4

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail