X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Serce i Rozum mają już milion fanów!

Serce i Rozum mają już milion fanów!

reklama


10 sierpnia 2010 – tego dnia „wszystko się zaczęło”. Wówczas to pojawił się na Facebooku fan page „Serce i Rozum”, promujący postaci dwójki bohaterów reklam usług Telekomunikacji Polskiej. Od tego czasu utorowali sobie drogę do uzyskania statusu gwiazd polskiego Internetu, w tym również oczywiście Facebooka.

Postanowiliśmy prześledzić drogę jaką na Facebooku przebył fan page „Serce i Rozum” by dotrzeć na niemal sam szczyt (pamiętajmy wszak o wspomnianych „Demotywatorach”). Szczególnie pomocne okazały się być dla nas podsumowania trendów na Facebooku publikowane przez zespół SoTrendera (wcześniej Fanpage Trender).

Przekroczenie pierwszej znaczącej granicy nastąpiło na początku stycznia 2011 r. Wówczas „pękła” liczba 100 tysięcy.

fot. Facebook.com/serceirozum

W marcu ubiegłego roku fan page miał niespełna 200 tysięcy fanów, ustępując pod tym względem kilkunastu innym. Na szczycie znajdowała się oczywiście strona Demotywatorów (664 tys.). Jednakże wzrost liczby fanów w przypadku „Serca i Rozumu” o ponad 63 tys. w skali miesiąca oznaczał, że zaczyna się rozpędzać. Co więcej, wśród fanpejdży z największą liczbą zaangażowanych fanów znajdował się na wysokim 6. miejscu.

fot. SmartNet

Miesiąc później fan page liczył sobie już prawie 250 tysięcy fanów, a ich liczba w przeciągu miesiąca wzrosła o niemal 48 tysięcy, czyli 24% w stosunku do marca. To zapewniło 12. pozycję wśród markowych fanpejdży. Gdyby jednak dodać niemarkowe, „Serce i Rozum” usadowiliby się dopiero na 22. miejscu.

Zestawienie markowych fanpejdży pod względem popularności w kwietniu 2011 / fot. SmartNet

Pół miliona fanów „pękło” w listopadzie, kiedy fan page był już w ścisłej czołówce wśród wszystkich stron i w dalszym ciągu rósł w bardzo dynamicznym tempie. Do końca 2011 roku „Serce i Rozum” zgromadzili na Facebooku 632 tys. fanów, cały czas utrzymując przyrost na poziomie kilkudziesięciu tysięcy w skali miesiąca. Jeśli chodzi o liczbą zaangażowanych fanów, fan page również znajdował się bardzo wysoko (w grudniu 2011 na 3. miejscu).

Listopadowe zestawienie najpopularniejszych polskich fanpejdży / fot. SoTrender

Przez dłuższy czas fan page bardzo mocno rywalizował w liczbie fanów z Kwejkiem. Jeszcze w grudniu przewodziły maskotki TP SA, ale na przełomie 2011 i 2012 roku fan page Kwejka zdobył aż 170 tys. nowych fanów i na koniec stycznia 2012 r. ustępował jedynie Demotywatorom.

W marcowym zestawieniu przygotowanym przez zespół SoTrendera „Serce i Rozum” wciąż zajmowali 5. pozycję, tę samą co w 2-óch poprzednich miesiącach, mając 733 tysiące fanów. Spadło natomiast zaangażowanie, zarówno w ujęciu liczby fanów (46,7 tys.), jak też, w konsekwencji, procentowego udziału zaangażowanych facebookowiczów w ogólnej liczbie fanów (6%).

Marcowe zestawienie polskich fanpejdży pod względem liczby fanów / fot. SoTrender

Tak więc to kwiecień i rebranding usług telefonii stacjonarnej TP SA do Orange przyniosły ze sobą ogromny wzrost liczby fanów (o prawie 300 tysięcy!) i przekroczenie granicy miliona fanów. W ten sposób nasi bohaterowie wyprzedzili Kwejka, Kubę Wojewódzkiego i Allegro. Zmianę marki wykorzystano jednocześnie do zmiany formatu fan page na Timeline, co też pozostało zapewne nie bez znaczenia. Oczywiście jubileusz nie mógł ujść uwadze administratorów, którzy uczcili go postem i dodaniem pamiątkowego obrazka.

Okolicznościowy post... / fot. Facebook.com/serceirozum


...oraz obrazek / fot. Facebook.com/serceirozum

Pozostaje nam poczekać na kwietniowe Fanpage Trends i przekonać się czy gwałtowny wzrost liczby fanów poszedł w parze z podobnym wzrostem zaangażowania na fanpejdżu.

A skoro poświęciliśmy już dziś tyle uwagi dwójce sympatycznych bohaterów, to warto wspomnieć, że pojawił się kolejny spot z ich udziałem, tym razem mocno nawiązujący do zbliżających się piłkarskich Mistrzostw Europy.
http://www.youtube.com/watch?v=uXFZ4NRP_jc

  • Ksk

    Milion już robi wrażenie.Chociaż biorąc pod uwagę jakim jesteśmy zinternetowizowanym krajem to można liczyć na więcej.Ale Facebook to potęga,w 2012 roku w kwestii reklamy i dotarcia do ludzi nic go nie pobiję.Przykładem jest Lidl którego kampania polegała na zebraniu 100tys fanów na facebookowym fanpage’u ,czego konsekwencją będzie otwarcie w nocy sklepów(z superatrakcyjnymi promocjami i cenami) wybranych przez użytkowników ,najbliższe 26 maja.Dzięki tej akcji Lidl zgromadził w niecałe 2 miesiące ponad 100 fanów,pozostaję tylko pogratulować pomysłu.No i czekać na nocne zakupy w Lidlu :)

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail