X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook różnicuje uprawnienia administratorów stron

Facebook różnicuje uprawnienia administratorów stron

reklama


O tym, że Facebook planuje zróżnicowanie uprawnień dla administratorów stron mówiło się już w marcu. Słowa product managera Jeffa Kantera znalazły teraz potwierdzenie. Właściciele fan page’y będą mogli nadawać innym osobom którąś z pięciu różnych funkcji, różniących się od siebie zakresem kompetencji. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej, w kolejności od tej, która posiada najszerszy wachlarz uprawnień.

Menedżer

Menedżer to najważniejsza z osób odpowiedzialnych za prowadzenie fanpejdża, czyli w praktyce jego właściciel i ewentualnie najbardziej zaufane osoby. Osoba posiadająca uprawnienia menedżera może, w praktyce, wszystko: zarządzać uprawnieniami innych administratorów (jako jedyna), wysyłać wiadomości, publikować posty, tworzyć reklamy i wyświetlać statystyki.

Twórca treści

Posiłkując się nomenklaturą korporacyjną, osobę posiadającą te uprawnienia można określić mianem content managera (w angielskiej wersji Facebooka to „content creator”). Ma prawo edytować stronę, publikować posty, tworzyć reklamy i wyświetlać statystyki.

Moderator

Podobnie jak w przypadku for internetowych, moderator fanpejdża będzie zapewne odpowiedzialny za prowadzenie dyskusji na stronie. Jego uprawnienia obejmują odpowiadanie na komentarze, usuwanie ich ze strony, wysyłanie wiadomości, ale też tworzenie reklam i wyświetlanie statystyk.

Reklamodawca

Uprawnienia osoby piastującej tę funkcję są mocno okrojone i skupiają się wokół kompetencji związanych z promocją strony. Obejmują tworzenie reklam i wyświetlania statystyk.

Analityk statystyk

Uprawnienia tych osób zaczynają się i kończą na możliwości wyświetlania statystyk.

Niewątpliwie wprowadzona zmiana może być przydatna zwłaszcza dla tych, którzy prowadzą duże, korporacyjne fanpejdże, na których wymiana treści odbywa się prawie nieustannie. Łatwiej będzie jasno rozgraniczyć kompetencje osób odpowiedzialnych za prowadzenie strony, przydzielając im konkretne zadania do wykonania.

Przypomnijmy jeszcze o kilku zasadach związanych z prowadzeniem fanpejdży:

  • Każdy administrator musi jednocześnie posiadać własny profil osobisty.
  • Nie ma ograniczeń co do liczby osób mogących prowadzić stronę.
  • Dodawanie i usuwanie administratorów, dostępne wyłącznie dla menedżerów stron, jest możliwe każdorazowo po podaniu hasła do własnego profilu osobistego.
  • Administratorów strony można wyświetlać publicznie poprzez dodanie na fan page sekcji „Właściciele”.

Poniżej zestawienie różnych rodzajów uprawnień administratorów stron na Facebooku:

fot. Facebook.com

  • A co z zapraszaniem znajomych? Czy wszyscy administratorzy mogę to robić?

  • Jakub

    jesli ja założylem stronę mojej firmy na facebooku a teraz osoba zmienila mi uprawniena na tworce tresci czy jest to zgodne z prawem?

    • pawel

      Jakub, czy udalo ci sie jakos wybrnac z tej sytuacji?

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail