X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Promowane posty: nowa broń w walce marketerów z EdgeRank

Promowane posty: nowa broń w walce marketerów z EdgeRank

Nowego narzędzia promocyjnego Facebooka nie należy mylić z tzw. wpisami sponsorowanymi (sponsored stories). Te drugie to reklamy zawierające informacje o określonej aktywności naszych znajomych dotyczącej danej marki, wyświetlane z prawej strony ekranu, z kolei promowane posty to treści, które zostały opublikowane na fan page i za które administrator uiścił opłatę w celu ich lepszego wyeksponowania w aktualnościach. Nie od dziś wszak wiadomo, że facebookowy algorytm (EdgeRank) jest bezlitosny – posty publikowane zarówno przez marki jak i zwykłych użytkowników docierają do zaledwie kilkunastu procent ich fanów czy znajomych.

Promować można posty, które zostały opublikowane najdalej trzy dni wstecz. W momencie gdy post jest „starszy” niż 3 dni, jego promocja zostaje automatycznie zakończona, tak więc najlepszym rozwiązaniem wydaje się być rozpoczęcie promocji zaraz po opublikowaniu. Nie ma żadnych ograniczeń co do rodzaju treści, które chce się wypromować – w grę wchodzą statusy, zdjęcia, filmy wideo czy też pytania. Istnieje również opcja targetowania postów pod względem lokalizacji lub języka.

Administrator fan page może wybrać opcję „promuj” bezpośrednio z poziomu fanpejdża, klikając z wybrany przez siebie post. Przycisk „promote” znajduje się w dolnym naróżniku okna posta.

fot. Facebook.com

Cena za promowane posty nie jest ściśle ustalona. To sam administrator decyduje jaki budżet jest w stanie przeznaczyć, ale oczywiście musi mieć na względzie bardzo prostą i oczywistą zasadę – im więcej zapłacisz, tym więcej ludzi zobaczy Twój post. W trakcie promocji budżet będzie można zmieniać. Facebook przekonuje jednocześnie, że z budżetu będą potrącane środki, które zostały rzeczywiście wykorzystane do promocji.

fot. Facebook.com

Promowany post będzie wyświetlany, jak cała reszta innych, w aktualnościach użytkowników będących fanami marki, a w razie gdy „polubią” lub skomentują posta – również w News Feedzie ich znajomych (z wzmianką „sponsorowany”). Promocję będzie można przerwać w dowolnym momencie, wystarczy odszukać danego posta i na rozwijanym menu wybrać opcję „przerwij promocję”. Podobnie należy postąpić w przypadku chęci wznowienia promocji (klikając w przycisk „wznów promocję”).

Więcej informacji dotyczących promowanych postów można znaleźć tutaj.

Przypomnijmy, że usługa wyróżniania postów jest również testowana przez zwykłych użytkowników Facebooka, tyle że póki co jedynie w Nowej Zelandii.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail