
reklama
Dane opublikowane przez Satmetrix zostały opracowane na podstawie badania, w którym wzięło udział 1180 przedsiębiorców z całego świata. Wynika z nich, że wielkim problemem dla prowadzących biznes jest brak procedur działania w mediach społecznościowych, jak również trudność w mierzeniu i ocenianiu informacji uzyskanych za pomocą tego typu platform.
Okazuje się, że aż 39% przedsiębiorstw nie posiada systemu monitorowania social mediów. W tym przypadku gorzej wypadają firmy opierające się na relacjach z innymi biznesami (B2B: business-to-business), u których ten współczynnik sięga aż 51%. Znacznie lepiej wypadają te bazujące na relacjach z konsumentami (B2C: business-to-consumer).
Problemem jest też reagowanie na konsumencki feedback. Aż 55% badanych przedsiębiorstw ignoruje informacje uzyskane od konsumentów. Pod tym względem ponownie znacznie gorzej wypadają firmy B2B – 69%, przy 42% dla B2C.
Kuleje także ocena działań w social mediach – do braku takich metod przyznaje się aż 67% przedsiębiorstw. Spośród tych, które dysponują takimi środkami, aż 56% bazuje w praktyce na pomiarze liczby fanów i komentarzy.
Nie dziwi zatem, że posiadanie strategii działań w mediach społecznościowych deklaruje tylko 40% badanych przedsiębiorców. Wskaźnik ten jest nieco wyższy w przypadku tych firm, które mają swoją siedzibę w Ameryce Północnej.
Zda
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
niem Richarda Owena, CEO Sametrix, powyższe dane to ostrzeżenie dla wielu firm, jak również dowód tego jak wiele tracą na rynku. Z jednej strony ryzykują utratę klientów, a z drugiej koło nosa przechodzi im szansa na pozyskanie nowych.
Reklama