X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Fanpage Trends: Czerwiec miesiącem Euro 2012

Fanpage Trends: Czerwiec miesiącem Euro 2012

reklama


Ciągle urzędujący lider, czyli Demotywatory, coraz mocniej zaczyna czuć na plecach oddech fan page’a Serce i Rozum, który kolejny już raz pozyskał znacznie więcej nowych fanów (66 tys.). Najbardziej z czołówki „wzbogacił” się jednak Play – ponad 123 tysiące nowych „lajkowiczów”. Dzięki temu fanpejdż przekroczył barierę miliona fanów, podobnie jak Kwejk. Patrząc na tempo rozwoju obydwu stron można przypuszczać, że wkrótce to Play zamelduje się na podium, zastępując na nim Kwejka.

Warto wskazać, że dobre tempo rozwoju notuje również strona Orange Polska. Co ciekawe, w czołówce najpopularniejszych fanpejdży znajduje się taki, który w porównaniu do maja… stracił fanów. Mowa o stronie Król Julian, której liczba fanów zmalała o 6 tysięcy.

fot. SoTrender

Kwejk tradycyjnie przewodzi liście fanpejdży z największą liczbą zaangażowanych fanów. Dopiero na 10. miejscu (spadek z pozycji wicelidera) znajdują się Demotywatory, co najlepiej świadczy o tym, że najprawdopodobniej zaczynają już… nudzić. Jeśli zaś idzie o najwyższy odsetek liczby zaangażowanych fanów w stosunku do ich ogólnej liczby w czołówce na prowadzeniu znajduje się fan page „Kobiety bez serca” (77%). Inne mocno angażujące strony to Pewex (46%) i „Kocham buty i torebki” (39%).

fot. SoTrender

Odnotujmy zmianę na pozycji lidera wśród fanpejdży motoryzacyjnych. BMW Polska ustąpił pola stronie KIA Motors Polska, który zyskał w czerwcu 22 tys. nowych fanów, czyli niewiele mniej niż wszystkie pozostałe czołowe fanpejdże w tej kategorii. Drugą największą ilość nowych fanów pozyskał fan page Hyundai Polska (7,6 tys.). Łatwo to wyjaśnić – Hyundai i KIA to marki należące do jednego koncernu, który był jednocześnie sponsorem Euro 2012, więc mogły oficjalnie promować się na Facebooku przy użyciu symboli Mistrzostw. Nieźle radzili sobie w czerwcu także inni sponsorzy Euro 2012, jak wspomniane wcześniej Orange (prawie 70 tys. nowych fanów) i McDonald’s (33 tys.).

fot. SoTrender

W kategorii „Muzyka” ogromną ilość nowych fanów pozyskał fan page Peja Slums Attack (225 tys., co stanowi wzrost o 338% w skali miesiąca!).

Najbardziej angażującymi fan page’ami były w czerwcu te z kategorii „Sport”. Nic w tym dziwnego, wszak czerwiec upływał pod znakiem Euro 2012. W tym czasie najbardziej angażowały takie strony jak „Danone Nations Cup Polska” (224%!), Onet Sport (182%), „Kibice-nasze kibicowskie życie” (137%), sport.wp.pl (111%) i Piłka Nożna TVP (92%).

fot. SoTrender

Mocno angażowały facebookowiczów również fanpejdże z kategorii „blogi”. Jak widać sympatia internautów do popularnych blogów przekłada się również na powiązane z nimi fanpejdże. Te, które mogą się pochwalić najwyższym współczynnikiem zaangażowanych fanów to, tradycyjnie już, Pokolenie Ikea (87%), klasyczny.com, gadzinowski.pl (obydwa po 65%) oraz Jessica Mercedes (57%).

Ponad średnią pod względem zaangażowanie wybijały się także fanpejdże związane z „e-commerce”. Do najbardziej angażujących zaliczają się www.StyloweButki.pl (58%), Urban Flavours (48%) i Level77.pl (45%).

Pełen raport do pobrania ze strony SoTrender.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail