X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Które reklamy Facebooka są najefektywniejsze? Oczywiście… mobilne!

Które reklamy Facebooka są najefektywniejsze? Oczywiście… mobilne!

„Global Facebook Advertising Report 2012” to owoc badań przeprowadzonych przez agencję TGB Digital, obejmujących dane za okres od kwietnia 2011 do końca czerwca 2012 roku. Danych do analizy dostarczyły kampanie jakie firma przeprowadza dla swoich klientów na Facebooku. Przebadano w ten sposób ponad 406 milionów wrażeń wygenerowanych przez reklamy Facebooka w 190 krajach dla 276 klientów firmy. Poza globalnymi wynikami, w publikacji wyszczególniono dane dla 5 państw: Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji.

Z raportu płynie wniosek, że reklamowy biznes Facebooka prosperuje coraz lepiej. Okazuje się, że na przestrzeni analizowanych 12 miesięcy aż o 58% wzrósł współczynnik CPM, czyli koszt jaki marketerzy muszą ponieść by ich reklama dotarła do tysiąca odbiorców.

Pozytywne dla Facebooka dane dotyczą również współczynnika klikalności (CTR), który wzrósł o 11%. Sukces jest tym większy, że w poprzednim raporcie TGB (obejmującym dane do końca marca 2012) odnotowano spadek tego wskaźnika o 6%. Szczególnie dynamiczny wzrost CTR odnotowani w Niemczech – aż 44%. Do sukcesu, zdaniem twórców, w dużym stopniu przyczyniły się wprowadzone niedawno targetowane reklamy mobilne.

Obok CPM i CTR wzrósł również współczynnik CPC (cost per click), choć tutaj wzrost miał najwolniejsze tempo, gdyż wyniósł 9% (poprzednio 23%). Warto również wskazać, że z spośród pięciu wspomnianych dużej rynków zachodnich, CPC wzrósł jedynie w USA i Kanadzie, gdzie obecnie wynosi już około 1 dolara. W Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii odnotowano natomiast spadek tego współczynnika.

Raport wskazuje także na istotną różnicę we współczynniku zaangażowania jaki generują „zwykłe” reklamy oraz zdarzenia sponsorowane. Te drugie są nieco mniej „inwazyjne”, bowiem użytkownik może zobaczyć je tylko wtedy, gdy promowaną stronę polubił wcześniej którykolwiek z jego znajomych. Prawdopodobnie dzięki temu notują wyższe współczynniki CTR (o 53%), CPC (6%) i CPM (62%).

fot. TGB Digital

To co powinno najbardziej ucieszyć zarówno Marka Zuckerberga, jak i inwestorów, to dane dotyczące efektywności niedawno wprowadzonych mobilnych reklam Facebooka. Okazuje się, że to najskuteczniejszy produkt reklamowy w ofercie serwisu, generujący aż 14-krotnie wyższy współczynnik klikalności niż reklamy webowe! Spośród reklam webowych efektywniejsze są te wyświetlane w kanale aktualności. Najmniejsze zaangażowanie użytkowników generują reklamy wyświetlane w prawej kolumnie ekranu.

fot. TGB Digital

Póki co powyższe, pozytywne zarówno dla inwestorów, jak i samego Facebooka informacje nie znajdują ujścia na Nasdaq, gdzie cena akcji spółki od czasu ich wejścia do publicznego obrotu nie zbliża się nawet do ceny emisyjnej (38 USD), a często spada poniżej granicy 30 USD. Wszyscy zapewne niecierpliwie czekają na nadchodzący czwartek (26 lipca), kiedy Facebook po raz pierwszy od czasu debiutu giełdowego opublikuje wyniki finansowe. Obejmować będą II kwartał 2012 roku.

Pełna treść raportu TGB Digital dostępna pod tym adresem.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail