X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Te marki warto podglądać

Te marki warto podglądać

Media społecznościowe wizualnym contentem stoją, o czym może świadczyć wprowadzenie przez Facebooka Osi czasu czy też szybki rozwój Instagrama i Pinteresta. Nie ulega żadnej wątpliwości, że dbałość o tego typu content odgrywa obecnie bardzo istotną rolę w strategiach społecznościowych, a marka posiadająca atrakcyjnie wyglądający fan page ma z pewnością większą siłę przyciągania.

Twórcy zestawienia podpatrywali marki na czterech platformach społecznościowych: Facebooku, Instagramie, Pintereście oraz Twitterze. Jakkolwiek w przypadku trzech pierwszych naturalnym wydaje się, by marka dbała o dobrą „prezencję”, tak Twitter popularność zbudował przecież na programowym wręcz ascetyźmie. Zespół HubSpota przekonuje jednak, że również w tym serwisie można atrakcyjnie zaprezentować markę. Przypatrzmy się więc co ciekawszym propozycjom twórców zestawienia.

Facebook

W przypadku najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie na pierwszy plan wysuwa się tzw. zdjęcie w tle (cover photo), stanowiące nieodłączny element „Osi czasu”. Nie ulega wątpliwości, że wchodząc na dany fan page to właśnie ono jest najbardziej rzucającym się w oczy elementem. Co więcej, można się pokusić o to, by cover photo uzupełniało się ze zdjęciem profilowym, z czego niektóe marki chętnie skorzystały.

fot. Facebook/HubSpot

fot. Facebook/HubSpot

fot. Facebook/HubSpot

Atrakcyjne cover photo to jednak nie wszystko. Wagę należy przykładać również do udostępnianych zdjęć.

fot. Facebook/HubSpot

Pinterest

W przypadku tej platformy, jeszcze stosunkowo słabo poznanej przez firmy, marketerzy HubSpota mają kilka wskazówek. Warto skorzystać z opcji tworzenia tablic, dzieląc je jednocześnie na odpowiednie kategorie. Dla przykładu, Mashable na swoim profilu przyporządkowuje zdjęcia do tablic, które nazwą odpowiadają zakładkom na stronie internetowej serwisu.

fot. Pinterest.com/Mashable

Warto również przypinać pinezki do jak największej ilości zdjęć, bowiem zachęcają one użytkowników do re-pinów. Pinterest to zresztą doskonałe miejsce dla firm z branż, gdzie strona wizualna odgrywa ważną rolę. Tak jest chociażby w przypadku branży gastronomicznej, wszak posiłki poza podniebieniem nacieszyć muszą również oczy.

fot. Pinterest.com/Peapod Delivers

Instagram

Posiadając profil na Instagramie warto zadbać o to, by zdjęcia, które użytkownik widzi jako pierwsze w najlepszy sposób definiowały markę. Może to być charakterystyczne logo, ale też „ambasadorzy” marki, którymi w przypadku zespołów sportowych są rzecz jasna sami zawodnicy.

fot. Instagram/HubSpot

Twitter…

…z pewnością nie jest tym miejscem, które w pierwszej kolejności kojarzy nam się z obecnością wizualnych treści, ale okazuje się że popularny mikroblog również oferuje właścicielom profili szansę na przyciągnięcie wzroku pozostałych użytkowników. Przede wszystkim warto zadbać o tło profilu, które automatycznie może znacząco odróżnić profil danej marki od pozostałych i podkreślić jej tożsamość, chociażby poprzez wykorzystanie kolorów charakterystycznych dla firmy lub flagowych produktów.

fot. Twitter.com/lego_group

Jakkolwiek dbałość o odpowiednią prezencję marek nie może przesłaniać głównych celów prowadzonych działań, tak nie można mieć złudzeń – ładnie „opakowana” marka ma większe szanse na to, by angażować więcej użytkowników. Dlatego warto szukać inspiracji i zaprezentować markę w mediach społecznościowych w jak najatrakcyjniejszy sposób.

Pełne zestawienie przygotowane przez HubSpot dostępne tutaj.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail