X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polskie firmy nie są przygotowane na internetowe kryzysy

Polskie firmy nie są przygotowane na internetowe kryzysyFirmy zapominają o strategii antykryzysowej. Fot.: Victor1558/CC/Flickr

reklama


Badanie agencji social mediowej Think Kong pokazało, że zdecydowana większość firm (83%) uznaje za wystarczające posiadane, wewnętrzne procedury postępowania antykryzysowego. Tylko niewielka część przedsiębiorstw przygotowuje się do kryzysów z pomocą wyspecjalizowanych firm, agencji. Korzystanie z pomocy agencji prowadzącej działania w Internecie i w mediach społecznościowych deklaruje zaledwie 6% firm.

Polscy przedsiębiorcy nie przygotowują się na kryzysy w social media. Fot.: mat. prasowy

– Tylko w co trzecim przedsiębiorstwie istnieją jakiekolwiek spisane zasady określające sposób komunikacji na Facebooku czy w innych miejscach w Internecie. Wygląda na to, że managerowie firm albo nie wiedzą o skali możliwych zagrożeń, albo cechuje ich przesadny optymizm – komentuje Norbert Kilen, strategy director w agencji Think Kong.

Badanie wykazało także, że większość firm aktywnie monitoruje Internet w poszukiwaniu wzmianek o swoich markach. Deklaruje to aż 93% przebadanych podmiotów. Jednocześnie 41% z nich nie prowadziła żadnych szkoleń dotyczących komunikacji w serwisach społecznościowych, blogosferze czy na internetowych forach.

Badanie było realizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Domini w dniach 7 maja – 6 czerwca 2012 r. na próbie 250 przedsiębiorstw podzielonych na pięć równolicznych grup branżowych (50 jednostek) reprezentujących sektory medycyna/farmacja, finanse, budownictwo i nieruchomości, przemysł i retail.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail