X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Sukces Batmana to również zasługa internetowych społeczności

Sukces Batmana to również zasługa internetowych społeczności

reklama


Sama postać głównego bohatera filmu, jak i ogromny sukces dwóch wcześniejszych filmów o Batmanie wyreżyserowanych przez Christophera Nolana („Batman: Początek” i „Mroczny Rycerz”) sprawiły, że nie mogło być mowy o klapie finansowej. Przypomnijmy, że pierwszy „Batman” Nolana zapewnił wpływy w wysokości ponad 370 milionów dolarów, a „Mroczny Rycerz” przebił wszystkie inne części serii, generując ponad miliard dolarów przychodu. Jakkolwiek na miarodajne wyniki najnowszej części musimy poczekać, już teraz wiadomo, że nocne pokazy premierowe przyniosły producentom ponad 30 milionów dolarów (2. najlepszy wynik w historii), a szacunki dotyczące pierwszego weekendu mówią nawet o 198 milionach dolarów.

Ostatnia część trylogii swój sukces zawdzięcza nie tylko samej postaci głównego bohatera i popularności dwóch poprzednich części, ale również szeroko zakrojonej kampanii promocyjnej w Internecie, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.

Strona internetowa z przyciskami społecznościowymi

Już wizyta na stronie internetowej filmu pokazuje, że media społecznościowe odgrywają dużą rolę przy jego promocji. Przyciski społecznościowe w dolnych narożnikach strony to m.in. „Lubię to”, „Tweet”, „+1” „Check-in” na Get Glue oraz przyciski do udostępniania na kilku serwisach. Jest również link do fanpejdża na Facebooku. Cały wyżej wymieniony zestaw towarzyszy nam w każdym odwiedzanym miejscu na stronie.

fot. Warner Brothers

Aplikacja Tumbler Designer

Marketingowcy z wytwórni Warner Brothers stworzyli aplikację “Tumbler Designer”, która dostępna jest na oficjalnej stronie filmu. Dzięki niej każdy użytkownik może stworzyć swoją własną wersję Tumblera, jednego z pojazdów Batmana. Wystarczy zalogować się przez swoje konto na Facebooku. Efektem swoich prac można podzielić się, rzecz jasna, w social mediach.

Wideo marketing na YouTube

Tego elementu kampanii nie mogło oczywiście zabraknąć. Poza trailerami na YouTube umieszczono ponad 13-minutowy klip zawierający kilka scen z filmu wraz z wypowiedziami aktorów, a także ujęcia zza kulis.
http://www.youtube.com/watch?v=61ta8lhLX60

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail