X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

AGD w social media. Na jaką komunikację stawiają producenci sprzętu?

AGD w social media. Na jaką komunikację stawiają producenci sprzętu?Producenci sprzętu AGD w social media radzą sobie lepiej bądź gorzej / fot. djeyewater/sxc.hu

reklama


Edukacja odbiorcy może być niestandardowa

Marką, która stawia na dość nietypową edukację, jest Zelmer, który oferuje swoim konsumentom zestaw wirusowych filmów pokazujących różnorakie zastosowanie produktów Zelmer. Pomysł? Niekonwencjonalne, wręcz ekstremalne testy sprzętów. Filmy dostępne są na kanale YouTube marki.

Niekonwencjonalne testy sprzętów prezentuje Zelmer / fot. youtube.com/ZelmerSA

Kampania „Amica Wyzwanie” obejmuje cykl interaktywnych testów urządzeń AGD marki Amica prowadzonych przez osoby o różnym stopniu zaznajomienia z nowymi technologiami, sztuką gotowania oraz o odmiennych preferencjach. Testy w formie wideo – dostępne na stronie amicawyzwanie.pl – są prowadzone przez sprzedawcę AGD, inżyniera i designera, którzy wygrali casting do tej roli. W pierwszym odcinku kilkuletni chłopiec i koło gospodyń wiejskich korzystają z piekarnika Amica Integra z programatorem i-Cook Timer, próbując upiec kurczaka. W serwisie znajdują się również porady ekspertów oraz informacje o produktach i promocjach marki Amica.

Zwykle jednak marki ograniczają się do serwowania informacji na temat funkcjonalności ich sprzętów lub w wersji zaawansowanej – oddania swoich produktów w ręce testerów wybranych spośród internautów lub blogerów. Takie akcje cieszą się dużym zainteresowaniem wśród internautów, zwłaszcza, że zwykle testowane sprzęty pozostają na zawsze w rękach ich testerów.

O czym warto pamiętać?

W przypadku branży AGD warto zwrócić uwagę na dwa zagrożenia. Pierwsze z nich związane jest z tzw. „konkursowiczami” i coraz silniejszą ich aktywnością w Sieci. Przygotowując kolejne akcje, brandy (oferujące zwykle dość atrakcyjne nagrody – zwykle własne produkty) muszą liczyć się z tym, iż największym zainteresowaniem będą się one cieszyć niekoniecznie wśród konsumentów, ale wśród zawodowych graczy. Warto przygotowywać akcje w ten sposób, by zminimalizować to ryzyko. Jak radzą sobie z tym marki? Np. rezygnują z głosowania internautów na rzecz niezależnego jury.

Druga sprawa związana jest z samymi produktami AGD. W związku z tym, iż są one bardzo często używane, bywają również często serwisowane. W takim wypadku fan page marki może stać się niejednokrotnie miejscem, gdzie użytkownicy sprzętów dzielą się swoimi uwagami, zadają pytania, proszą o pomoc, ale i wylewają swoją złość i frustrację. W takim wypadku bardzo łatwo o kryzys. Warto pomyśleć o dogodnym rozwiązaniu umożliwiającym przekierowanie części uwag i dyskusji związanych z konkretnymi przypadkami poza główny kanał komunikacji. Do tej pory marki AGD zwykle stosowały takie rozwiązania, jak przekierowanie do serwisu sprzętów (nie zawsze skuteczne) czy wiadomości prywatnych na Facebooku. Innym rozwiązaniem stosowanym przez część brandów jest stworzenie osobnej landing tab dedykowanej kłopotliwych sprawom związanym ze sprzętem. Póki co brak jest na rynku innych, oryginalnych sposób na pozytywne przedstawienie obsługi klienta.

Marki AGD coraz chętniej wykorzystują internetowy potencjał do swoich działań – zwłaszcza, że produkty, jakie oferują, zwykle stanowią artykuły, z których konsumenci korzystają codziennie. Media społeczności dają im duże pole do stworzenia pozytywnego dialogu, ale i stanowią pewne wyzwanie. Czy da się nie wchodzić dziś w świat Internetu i social media? Przykłady coraz aktywniejszego wykorzystywania jego zasobów przez branżę AGD pokazują, że niezależnie od ryzyka, marki czują potrzebę obecności w Sieci.

Pages: 1 2 3

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail