X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook i Twitter to dla marek “najgroźniejsze” serwisy społecznościowe

Facebook i Twitter to dla marek “najgroźniejsze” serwisy społecznościoweInternet jest niebezpieczny dla marek?

reklama


Większość badań dotyczących działań marek w mediach społecznościowych skupia się na korzyściach, jakie przynoszą tego typu platformy. Inaczej do tematu podeszli analitycy Altimeter Group. Przeprowadzone w sierpniu badanie „Guarding the Gates: The Imperative for Social Media Risk Management” miało na celu wskazanie tych serwisów, które niosą ze sobą największe ryzyko dla marek.

Wyniki nie są wielkim zaskoczeniem, bowiem najbardziej „ryzykownymi” okazały się być najpopularniejsze platformy, Facebook i Twitter. W przypadku Facebooka aż 65% ankietowanych firm uznało, że ryzyko pogorszenia reputacji marki w wyniki działań prowadzonych w tym serwisie jest co najmniej „umiarkowane”. Dla Twittera ten odsetek wyniósł 60%. Za dwójką liderów marketerzy umieścili strony z filmami wideo w rodzaju YouTube czy Vimeo oraz blogi prowadzone przez osoby spoza firmy.

Bardzo niewielkie lub żadne ryzyko zdaniem ankietowanych przedstawicieli firm niesie ze sobą za to używanie takich platform jak Google+ (82%), Pinterest (81%), Foursquare (78%), LinkedIn (78%).

fot. eMarketer

Respondentów poproszono również o wskazanie konkretnych zagrożeń jakie mogą rodzić działania w mediach społecznościowych. Również tutaj ciężko mówić o zaskoczeniach. Największe ryzyko dotyczy wizerunku i reputacji marki. Inne zagrożenia to ujawnienie informacji poufnych, utrata własności intelektualnej czy problemy prawne.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail