X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Google+ najskuteczniejszym serwisem społecznościowym dla firm? Tak twierdzą mali i średni przedsiębiorcy

Google+ najskuteczniejszym serwisem społecznościowym dla firm? Tak twierdzą mali i średni przedsiębiorcyPrzedsiębiorcy stawiają na skuteczność w internecie / fot. rubenshito/sxc.hu

Badanie przeprowadzone wspólnie przez Vocus i Duct Tape Marketing objęło 400 małych i średnich przedsiębiorstw. Analizie poddano sposób w jaki tego typu firmy korzystają z mediów społecznościowych.

Podstawowym wnioskiem płynącym z badania jest ten, że mali i średni przedsiębiorcy doceniają użyteczność social mediów i chętnie z nich korzystają. 87% ankietowanych stwierdziło, że w działaniach ich firmy media społecznościowe okazały się być przydatne, w tym 29% stwierdziło, że owa przydatność była duża. Jako najważniejsze korzyści marketerzy wskazywali wzrost sprzedaży, lepszy wgląd w preferencje konsumentów i możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców.

Większość firm przedkłada jakość nad ilość

Ciekawe odpowiedzi przyniosło pytanie o podejście do budowania społeczności w serwisach typu Facebook czy Twitter. 40% respondentów nie ma nic przeciwko temu, by baza ich fanów była niewielka, byleby tylko jej członkowie regularnie wykazywali zaangażowanie. 27% stwierdziło z kolei, że wyżej ceni sobie dużą liczbę fanów, nawet jeśli nie są oni zbyt zaangażowani. Tyle samo ankietowanych wskazało, że jakkolwiek nie jest im potrzebna spora rzesza fanów, tak chcieliby by jak najwięcej użytkowników angażowało się przy okazji różnych promocji czy konkursów. Co znamienne, twórcy raportu zauważają, że im większe jest przedsiębiorstwo, tym bardziej prawdopodobne, że większą wagę będzie przykładało do budowania jak największej bazy fanów. Na zaangażowanie stawiają głównie mniejsze firmy.

Co ciekawe, to właśnie te firmy, które stawiają bardziej na ilość niż na jakość są najbardziej zadowolone z efektów korzystania z social mediów. Aż 55% ankietowanych uznało media społecznościowe za bardzo przydatne narzędzia.

fot. Vocus / Duct Tape Marketing

W przypadku większości firm (62%) social media pochłaniają nie więcej niż 50% budżetu przeznaczanego na działania marketingowe. Najwięcej (43%) wskazało na przedział 1-25%. Tutaj również można zaobserwować różnice w zależności od wielkości firmy – im większa, tym większy odsetek wydatków przeznaczanych na marketing społecznościowy.

Social media dla MŚP to przede wszystkim kanał informacyjny

Prawie wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa wykorzystują media społecznościowe do przekazywania informacji na temat firmy (91%) i jej produktów (90%). Dla 75% social media to również istotne narzędzie do pozyskiwania feedbacku od klientów. Z kolei tylko 46% wykorzystuje je jako platformy do obsługi klienta.

fot. Vocus / Duct Tape Marketing

Najpopularniejszy serwis to Facebook, ale skuteczniejszy jest Google+

Najpopularniejszym serwisem wśród małych i średnich przedsiębiorców jest oczywiście Facebook, z którego korzystanie deklaruje 73% ankietowanych. Na kolejnych miejscach znalazły się LinkedIn, Twitter, YouTube i Google+. Z każdego z tych portali korzysta co najmniej 40% ankietowanych firm. Wyraźnie mniejszą popularnością cieszy się chociażby Foursquare czy Pinterest. Warto zauważyć, że MySpace okazuje się być tym serwisem, którego najwięcej firm porzuciło.

fot. Vocus / Duct Tape Marketing

Pages: 1 2

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail