reklama
Co ciekawe, jako najefektywniejszy serwis marketerzy wskazali nie Facebooka, nie Twittera, a… Google+! Autorzy badania nie wskazali jednak skąd tak wysoka ocena skuteczności Plusa.
Ruch na stronie internetowej to najpopularniejszy miernik sukcesu
Po raz kolejny okazuje się, że nie ma jednego przepisu na miarodajną metodę pomiaru efektywności działań przeprowadzanych za pomocą social mediów. Najczęściej wymienianym kryterium był zwiększony ruch na stronie internetowej firmy. Inne często przewijające się odpowiedzi to większa ilość klientów, którzy wiedzą o firmie oraz ilość „lajków” czy fanów.
Aż 84% ankietowanych marketerów deklaruje, że ich firmy będą w przyszłości częściej korzystać z mediów społecznościowych. Najwięcej firm planuje poszerzyć swoją działalność o Google+ i Instagram (14%). Na drugim biegunie znajdują się MySpace i Facebook. W przypadku pierwszego główną przyczyną pozostaje rzecz jasna pogłębiający się spadek popularności i tym samym znaczenia w świecie social mediów. Z kolei jeśli chodzi o Facebooka wydaje się, że to efekt nasycenia rynku, wszak to bezsprzecznie najpopularniejszy serwis, przez co i pole do rozwoju ma odpowiednio mniejsze.
Pełen raport Vocus i Duct Tape Marketing do obejrzenia pod poniższym adresem:
Path to Influence: An Industry Study of SMBs and Social Media
Pages: 1 2