X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

iPhone 5 nie zagościł jeszcze w polskich sklepach, ale zdążył już opanować polski Internet

iPhone 5 nie zagościł jeszcze w polskich sklepach, ale zdążył już opanować polski Internet

reklama


Ilość opinii dotyczących iPhone’a 5 w polskim Internecie prześledzili analitycy agencji informacyjnej „Press-Service Monitoring Mediów”. Badanie przeprowadzono w dniach 11-16 września, analizując wpisy na następujących serwisach: Facebook, Twitter, YouTube, Wykop, Blip i forum.gazeta.pl .

W omawianym okresie polscy internauci umieścili w mediach społecznościowych 5,4 tys. ogólnodostępnych wpisów, a czego 3 tys. na samym Facebooku. Warto przy tym zaznaczyć, że powyższe liczby nie obejmują kliknięć w „lubię to” czy komentarzy. Dla porównania, w prasie pojawiło się 66 tekstów dotyczących iPhone’a 5.

Jak wskazuje agencja w opublikowanym materiale, wśród internautów przeważali ci, którzy o nowym iPhone mają pozytywną opinię. Jeśli chodzi o głosy krytyczne, najczęściej przewijały się zarzuty niedostatecznej innowacyjności, choć nie zabrakło również takich, które celowały w całą firmę, a nie tylko w nowego smartfona.

Najnowszy iPhone wzbudził większe zainteresowanie niż Samsung i jego linia urządzeń Galaxy. Dotyczy to przynajmniej prasy. Jak wspomniano wyżej, iPhone był „bohaterem” albo chociażby o nim wspomniano w 66 publikacjach prasowych. W tym samym czasie łączna liczba tekstów dotyczących smartfonów Galaxy II i III, Galaxy Note oraz innych produktów tej linii wyniosła 18.

Zainteresowanie internautów wzbudzał również iPad Mini, który wbrew plotkom nie został jednak zaprezentowany na konferencji Apple’a. W analizowanym okresie był to drugi najczęściej wymieniany we wpisach produkt firmy (1,2 tys. wpisów), wyprzedzając nieznacznie iPoda.

Oczywiście premiera iPhone’a 5 zaowocowała pojawieniem się w Sieci różnej maści memów, pochodzących tak od zwolenników, jak i przeciwników marki. Przeróbek doczekała się m.in., reklama Samsunga, w której Galaxy III jest porównywany do najnowszego smartfona Apple.

fot. Samsung / Ismael Del Toro

Można się natknąć również na komiksy.

fot. JoyOfTech.com

Warto na koniec wspomnieć o sukcesie rynkowym jaki już stał się udziałem Apple. W ciągu 24 godzin od prezentacji zamówiono 2 miliony egzemplarzy iPhone 5. Dla firmy z Cupertino oznacza to absolutny rekord. Pomimo wielu zarzutów o zbytnim podobieństwie do iPhone 4 wynik poprzednika został przebity 2-krotnie! Analityk firmy Piper Jaffray Gene Munster szacuje, że Apple powinien sprzedać w pierwszy weekend ok. 8-10 mln egzemplarzy swojego najnowszego smartfona, a w najgorszym razie 6 mln. W perspektywie najbliższych 3-ech miesięcy ta liczba powinna sięgnąć 50 milionów. Sukces rynkowy szybko znalazł też odbicie na giełdzie, gdzie po raz pierwszy w historii za jedną akcję Apple płacono 700 USD.

Co na to Samsung? Najnowsze doniesienia mówią, że Samsung Galaxy S IV będzie miał swoją premierę w lutym 2013 roku podczas Mobile World Congress w Barcelonie. Zaprezentowany w maju Galaxy S III jak do tej pory sprzedał się na świecie w ilości 20 milionów egzemplarzy.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail