X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jak płaci polski e-konsument?

Jak płaci polski e-konsument?fot.: Jorge Franganillo/CC/Flickr

Miliony ludzi na całym świecie robią każdego dnia zakupy online. W Polsce z tej formy najczęściej korzystają osoby w wieku 26-35 lat (co trzeci kupujący w sieci) oraz 36-45 lat (co czwarty kupujący w sieci). Z badania przeprowadzonego przez PayU wynika, że 79 proc. kupujących w sieci płaci za zakupy korzystając z szybkich przelewów online (tzw. pay-by-linków), a aż 64 proc. deklaruje, że jest to najczęściej wybierana przez nich metoda płatności. W odniesieniu do płatności gotówką, tylko 21 proc. użytkowników często płaci przy odbiorze towaru, a prawie 60 proc. nie używa tej metody w ogóle lub robi to rzadko.

Udział płatności szybkimi przelewami online w ogólnej liczbie transakcji za zakupy w Internecie wzrasta średnio o ok. 10 proc. w skali roku.

Co kupujemy w sieci?

Jak podaje PayU, co druga osoba kupująca w Internecie nabywa w ten sposób telewizory, sprzęt audio-video oraz AGD, a także akcesoria do domu i ogrodu. Dużym zainteresowaniem cieszą się także produkty z kategorii telefony i motoryzacja – czterech na dziesięciu badanych kupiło je w ciągu ostatniego roku w sieci. Sprzęt komputerowy oraz upominki dla dzieci nabywa przez Internet co trzecia osoba, która wzięła udział w badaniu.

Trzy grupy kupujących

Analiza odpowiedzi na pytania dotyczące sposobu płatności wskazuje na istnienie trzech grup kupujących w Internecie: aktywni, wygodni, tradycjonaliści. „Aktywni” kupują najczęściej i wydają jednocześnie największe kwoty. Często dokonują płatności kartami, co odróżnia ich od pozostałych użytkowników. „Wygodni” korzystają niemal wyłącznie z szybkich przelewów online, a grupa określona jako „tradycjonaliści” to osoby wybierające płatność przy odbiorze towaru lub zwykły przelew w banku.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail