X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Media społecznościowe służą przedsiębiorcom najczęściej do budowania świadomości marki

Media społecznościowe służą przedsiębiorcom najczęściej do budowania świadomości marki

Wyniki badania przeprowadzonego przez Econsultancy i Adobe wskazują, że większość przedsiębiorców dostrzega potencjał tkwiący w mediach społecznościowych.

Działania w social media stanowią ważny element strategii biznesowej w przypadku 66% ankietowanych przedsiębiorstw, a 67% uczyniło z nich integralną część działań marketingowych.

Najczęściej wskazywanym celem korzystania z social mediów przez przedsiębiorców jest budowanie świadomości marki (64%). Często znajdują one zastosowanie również w kampaniach marketingowych (44%), content marketingu (37%) i obsłudze klienta (25%).

Duża część respondentów (70%) jest zdania, że prowadzenie działań w social mediach powinno być w większym stopniu oparte o dane pozyskiwane tą drogą. Z drugiej strony, mniej niż 25% przedsiębiorców rzeczywiście wykorzystuje te dane do optymalizacji swoich działań promocyjnych.

W wynikach raportu powraca również problem pomiaru efektywności działań w mediach społecznościowych. Aż trzy czwarte ankietowanych uważa, że badanie ich wpływu na konsumentów jest bardzo trudne.

Oczywiście najpopularniejszymi serwisami są Facebook i Twitter, z których korzysta 86% przedsiębiorstw. Nieco mniejszą popularnością cieszą się YouTube (59%), LinkedIn (54%) oraz Pinterest (37%).

Badanie przeprowadzono wśród ponad 650 marketerówy odpowiedzialnych za prowadzenie działań marketingowych przedsiębiorstw zlokalizowanych w Ameryce Północnej i Europie.

fot. Adobe Social / Econsultancy

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail