X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Płatna autopromocja dla facebookowiczów coraz bliżej

Płatna autopromocja dla facebookowiczów coraz bliżej

Kilka miesięcy temu Facebook rozpoczął testy funkcji promowanych postów wśród indywidualnych użytkowników. Polem doświadczalnym, co stanowi już niejako facebookową tradycję, była Nowa Zelandia. Najwidoczniej testy wypadły pomyślnie, bowiem Facebook przechodzi właśnie do kolejnej ich fazy. Jak donosi The Next Web, nowa funkcja, zwana „Highlight”, zaczyna być wprowadzana dla użytkowników na całym świecie.

Doniesienia potwierdzili przedstawiciele Facebooka. W dalszym ciągu nie jest jednak pewne czy testowana usługa zagości w serwisie na stałe. Wszystko zależeć będzie naturalnie od zainteresowania użytkowników.

Jak donosiliśmy w maju przy okazji początku testów usługi wśród Nowozelandczyków, mogli oni promować swoje posty za maksymalną opłatą 2 dolarów. Najnowsze doniesienia mówią, że facebookowicz może jednorazowo przeznaczyć na autopromocję ponad 6 dolarów. Z kolei na filmiku udostępnionym na YouTube przez serwis The Manufacturing Revolution wskazana jest kwota 3,09 euro. Na filmiku widać również dostępne systemy płatności, m.in. PayPal i kartę kredytową.

Możliwość płatnej autopromocji w dalszym ciągu wzbudza jednak mieszane uczucia, nawet jeśli założyć, że testy w Nowej Zelandii wypadły pomyślnie. Wielu użytkowników czuje potrzebę przebicia się ze swoim contentem do swoich znajomych, ale nie zawsze im się tu udaje, nad czym czuwa bezwzględny EdgeRank. Czy stworzenie takiej możliwości tym, którzy są skłonni za to zapłacić jest zgodne z duchem serwisu? Z drugiej strony, może to po prostu kolejny dowód na to jaką ewolucję przeszło postrzeganie serwisu przez jego władze po debiucie giełdowym.

  • to może być zgodne z duchem serwisu, np. ludzie promujący swoje koncerty, wydarzenia, itp. Podobnie niektórzy traktują FB jako tablicę ogłoszeniową i ja np. zapłaciłbym 2 dolary za to, żeby wszyscy znajomi zobaczyli moją informację, że np. szukam mieszkania. Myślę, że blogerzy też by zapłacili za promowanie swoich postów.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail