X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Konsumenci chcą od marek informacji o produktach

Konsumenci chcą od marek informacji o produktach

reklama


Agencja InSites Consulting opublikowała kilka dni temu raport „Social Media Around The World 2012”. Stanowi on rezultat badań przeprowadzonych na grupie 7 827 internautów z 19 krajów, w tym również Polski. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące znajomości mediów społecznościowych, sposobu w jaki z nich korzystają czy komunikacji z markami.

Facebook, Twitter i Google+ najbardziej rozpoznawalne

Nie jest zaskoczeniem, że znajomość mediów społecznościowych stoi na bardzo wysokim poziomie. Facebooka zna niemal 90% ankietowanych, a bardzo wielu słyszało również o Twitterze (78%) i Google+ (73%). Zaskakujące, że wielu internautów (63%) wciąż pamięta o MySpace. Mniejszą rozpoznawalność ma z kolei LinkedIn (46%), co potwierdza, że serwis znalazł dla siebie niszę, poza którą niekoniecznie musi wychodzić. Warto też wspomnieć o portalach typowo lokalnych lub regionalnych, które cieszą się wysokim stopniem rozpoznawalności na „swoich” rynkach. Do takich trzeba zaliczyć rosyjski W Kontaktie (52%) czy chiński Qzone (63%).

fot. InSites Consulting

Korzystanie z przynajmniej jednego serwisu społecznościowego zadeklarowało 70% respondentów. Wciąż jednak zdecydowanym liderem na tym rynku pozostaje Facebook z penetracją na poziomie 60%. W przypadku Twittera i G+ jest ona znacznie niższa (20%).

Social media to domena nie tylko krajów wysokorozwiniętych

Co ciekawe, do rynków o najwyższej rozpoznawalności i penetracji serwisów społecznościowych należą nie tylko Stany Zjednoczone i Unia Europejska, ale też te wschodzące, jak Argentyna, Brazylia i Indie. W dodatku to w tych krajach wyższy odsetek internautów loguje się na swoje profile społecznościowe każdego dnia.

fot. InSites Consulting

Aż 95% ankietowanych nie zamierza zaprzestać korzystania z mediów społecznościowych. Jednocześnie 60% deklaruje, że nie zacznie korzystać z większej niż dotychczas liczby serwisów. Internauci, którzy wyrazili chęć założenia konta na którymś z portali najczęściej wskazywali Google+, Facebooka i Twittera.

Pytani o powody korzystania z social mediów ankietowani najczęściej wskazywali wymianę wiadomości ze znajomymi (56%), chęć „zabicia” czasu (51%) oraz udostępnianie zdjęć (48%).

Lubimy marki, ale stawiamy im również wymagania

Ponad połowa użytkowników portali społecznościowych łączy się w jakiś sposób z markami, zostając ich fanami lub obserwując ich strony. Statystyczny użytkownik social mediów śledzi od 8 do 12 marek.
Najważniejszym impulsem do bycia fanem marki jest wcześniejsze korzystanie z jej usług, ale duże znaczenie może mieć rekomendacja od znajomych.

fot. InSites Consulting

Konsumenci obserwujący marki w serwisach społecznościowych mają często konkretne oczekiwania. Wymagają oni od swoich ulubionych marek udostępniania informacji o produktach, organizowania promocji, rozdawania prezentów, publikowania aktualności z życia firmy czy też angażowania ich w proces projektowania nowych produktów.

Jeśli chodzi o podejście marek do konsumentów w social mediach, największą sympatią cieszą się Nike, Adidas, Apple, Coca-Cola i Samsung.

Poza stawianiem markom wymagań internauci lubią również o nich pisać na swoich profilach. Najczęściej dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z daną marką, informują o trwających promocjach i wyrażają opinie na temat produktów czy usług firmy.

fot. InSites Consulting

Smartfony najpopularniejsze w Chinach, a najbardziej uzależniające w Japonii

Autorzy raportu przyjrzeli się również rynkowi mobilnych urządzeń. Okazuje się, że zdecydowanie najwyższy (66%) współczynnik penetracji smartfonów występuje obecnie w Chinach. Kolejne rynki to USA, Australia i Unia Europejska. Z kolei najpopularniejszym systemem operacyjnym na świecie jest Android, wyprzedzając iOS. Na dwóch rynkach (Argentyna, Kanada) wiceliderem jest jednak system BlackBerry.

fot. InSites Consulting

Wśród użytkowników smartfonów najwyższy odsetek takich, którzy codziennie łączą się w ten sposób z Internetem występuje w Japonii i Argentynie.

fot. InSites Consulting

Pełen raport w formie pokazu slajdów pod poniższym linkiem.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail