X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Weekendy na Facebooku: Najmniej postów, największe zaangażowanie

Weekendy na Facebooku: Najmniej postów, największe zaangażowanie

reklama


Firma Buddy Media przygotowała kolejny raport dotyczący efektywności publikowania postów na fanpejdżach. Tym razem analiza miała na celu sprawdzenie jak przebiega komunikacja po wprowadzenia przez Facebooka Timeline dla wszystkich stron firmowych. Autorzy przyjrzeli się temu jakie są najlepsze dni i pory dnia do publikowania, jaki rodzaj contentu angażuje najbardziej i pokusili się o kilka wskazówek dla administratorów.

W weekendy użytkownicy są bardziej zaangażowani

Okazuje się, że najwyższe zaangażowanie generują treści udostępniane w weekendy. Najgorzej wypada pod tym względem natomiast środa. Role się odwracają gdy spojrzeć na ranking dni, w których marki publikują najczęściej. To daje też dobre uzasadnienie dla pierwszej statystyki – w środy, kiedy tablice użytkowników „zalewane” są mnóstwem różnych treści, trudniej przebić się ze swoim contentem i w efekcie współczynniki zaangażowania są niższe. Częstsze publikowanie w weekendy zapewne spowodowałoby obniżenie statystyk zaangażowania dla postów udostępnianych w soboty i niedziele.

fot. Buddy Media

Oczywiście powyższe statystyki mogą w przypadku poszczególnych branż odbiegać od normy. Dla przykładu, branża modowa najbardziej angażuje w czwartki i właśnie w środy, a najsłabiej w niedziele. Z kolei fanpejdże z branży fitness oraz technologicznej najwyższe współczynniki interakcji osiągają w poniedziałki.

Administratorzy publikują w ciągu dnia, ale angażują późnym wieczorem i nocą

Zdecydowana większość postów (82%) jest publikowana w ciągu dnia, między godziną 7 rano a 20 wieczorem. Jednakże to właśnie te wpisy, które udostępniane są późnym wieczorem i nocą angażują najbardziej. Ich współczynniki interaktywności (lajków, komentarzy i dalszych udostępnień przez użytkowników) są wyższe przeciętnie o 14%. Znowuż można to wszakże tłumaczyć efektem „pustej tablicy” – dużo łatwiej dostrzec opublikowaną treść, gdy przez długi czas znajduje się na górze naszego „walla”.

Nie publikuj za często i uważaj na długość wpisów

Dla prowadzenia fan page’a istotna jest również kwestia częstotliwości z jaką publikowane są wpisy. Analitycy Buddy Media potwierdzają to co wiadomo od dawna – lepiej nie publikować zbyt dużo. Optymalna jest liczba 1-2 wpisów na dzień, a okazuje się, że najbardziej angażują te marki, które ograniczają się do 7 postów w skali tygodnia.

fot. Buddy Media

Tak jak z częstotliwością, tak również z długością wpisów nie należy przesadzać. Najbardziej angażują krótkie komunikaty do 80 znaków, generując 23% więcej interakcji. Marki nie idą jednak tym tropem, bowiem 75% postów ma więcej niż 80 znaków.

Spośród oferowanych przez Facebooka rodzajów contentu najbardziej angażują zdjęcia, co ciężko uznać za zaskoczenie. Na kolejnych miejscach znalazły się statusy oraz linki i filmiki wideo.

Pages: 1 2

  • Szczerze? A jakie ma to przełożenie na Polskę? Żadne… Z weekendami się zgadzam, ponieważ rzeczywiście żadna agencja social media nie idzie pod prąd i postuję tak jak wszyscy. A co do dwóch postów, zgadam się ale ma to głębsze znaczenie, czyli Edge Rank Facebooka ceni sobie bardziej pierwszy post aniżeli drugi. Mówiąc prościej Wasz trzeci post ma prawie zerowe szanse pojawienia się na waszej tablicy jeśli wcześniejsza dwa nie wzbudziły żadnego zaangażowania użytkownika. A im mniej angażujesz, im więcej “spamujesz” tym masz większe szanse, że Edge Rank Cię po prostu wytnie na dłuższy czas z news feeda walla użytkownika. Średnio użytkownik Facebooka ma 30 różnych polubionych stron, każda publikuje w podobnym czasie, czasem nawet te samem memy (ten kto ma bardziej nieprzemyślane ruchy, nieciekawy content, przegrywa!)

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail