reklama
Firma Buddy Media przygotowała kolejny raport dotyczący efektywności publikowania postów na fanpejdżach. Tym razem analiza miała na celu sprawdzenie jak przebiega komunikacja po wprowadzenia przez Facebooka Timeline dla wszystkich stron firmowych. Autorzy przyjrzeli się temu jakie są najlepsze dni i pory dnia do publikowania, jaki rodzaj contentu angażuje najbardziej i pokusili się o kilka wskazówek dla administratorów.
W weekendy użytkownicy są bardziej zaangażowani
Okazuje się, że najwyższe zaangażowanie generują treści udostępniane w weekendy. Najgorzej wypada pod tym względem natomiast środa. Role się odwracają gdy spojrzeć na ranking dni, w których marki publikują najczęściej. To daje też dobre uzasadnienie dla pierwszej statystyki – w środy, kiedy tablice użytkowników „zalewane” są mnóstwem różnych treści, trudniej przebić się ze swoim contentem i w efekcie współczynniki zaangażowania są niższe. Częstsze publikowanie w weekendy zapewne spowodowałoby obniżenie statystyk zaangażowania dla postów udostępnianych w soboty i niedziele.
Oczywiście powyższe statystyki mogą w przypadku poszczególnych branż odbiegać od normy. Dla przykładu, branża modowa najbardziej angażuje w czwartki i właśnie w środy, a najsłabiej w niedziele. Z kolei fanpejdże z branży fitness oraz technologicznej najwyższe współczynniki interakcji osiągają w poniedziałki.
Administratorzy publikują w ciągu dnia, ale angażują późnym wieczorem i nocą
Zdecydowana większość postów (82%) jest publikowana w ciągu dnia, między godziną 7 rano a 20 wieczorem. Jednakże to właśnie te wpisy, które udostępniane są późnym wieczorem i nocą angażują najbardziej. Ich współczynniki interaktywności (lajków, komentarzy i dalszych udostępnień przez użytkowników) są wyższe przeciętnie o 14%. Znowuż można to wszakże tłumaczyć efektem „pustej tablicy” – dużo łatwiej dostrzec opublikowaną treść, gdy przez długi czas znajduje się na górze naszego „walla”.
Nie publikuj za często i uważaj na długość wpisów
Dla prowadzenia fan page’a istotna jest również kwestia częstotliwości z jaką publikowane są wpisy. Analitycy Buddy Media potwierdzają to co wiadomo od dawna – lepiej nie publikować zbyt dużo. Optymalna jest liczba 1-2 wpisów na dzień, a okazuje się, że najbardziej angażują te marki, które ograniczają się do 7 postów w skali tygodnia.
Tak jak z częstotliwością, tak również z długością wpisów nie należy przesadzać. Najbardziej angażują krótkie komunikaty do 80 znaków, generując 23% więcej interakcji. Marki nie idą jednak tym tropem, bowiem 75% postów ma więcej niż 80 znaków.
Spośród oferowanych przez Facebooka rodzajów contentu najbardziej angażują zdjęcia, co ciężko uznać za zaskoczenie. Na kolejnych miejscach znalazły się statusy oraz linki i filmiki wideo.
Pages: 1 2
- Adrian Kaczkowski