X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

10 przykazań udanej kampanii afiliacyjnej

10 przykazań udanej kampanii afiliacyjnejfot. ganderssen1/cc/flickr.com

reklama


1. Precyzyjnie zdefiniuj cel Twojej kampanii

Podobnie jak w życiu dobrze jest mieć jasno wyznaczone cele, tak również jasno trzeba zdefiniować cele Twojej kampanii afiliacyjnej. Co chcesz osiągnąć ? Czy chcesz tylko wygenerować ruch na witrynie, stworzyć bazę użytkowników czy generować sprzedaże ? Kto jest Twoją grupą docelową, gdzie najlepiej ją znaleźć i jak do niej dotrzeć? Bardzo ważny jest też model współpracy jaki chcesz zaproponować wydawcom. Im precyzyjniej zdefiniujesz te wszystkie elementy przed startem kampanii, tym łatwiej będzie przygotować efektywną kampanię. Pozwoli Ci to uniknąć ponoszenia dodatkowych kosztów związanych ze zmianami w kampanii w trakcie jej trwania. Dzięki temu wydawcy szybko przekonają się do kampanii i brandu i spośród kampanii konkurencyjnych wybiorą właśnie Twoją do współpracy długoterminowej.

2. Przygotuj odpowiednie kreacje

W performance marketing kreacje mają zasadnicze znaczenie. Rządzą się one swoimi własnymi prawami. Najważniejsze w kreacjach jest tzw. „call to action”, który ma nakłonić użytkownika do konkretnego działania: kliknięcia w banner, rejestracji w serwisie czy dokonania zakupu. Kolejnym krokiem jest odpowiednio wykonany landing page, który w sposób konsekwentny ma również nakłaniać użytkownika do wykonania akcji. Najczęstszym błędem jest twierdzenie, że znany brand załatwi wszystko. Pomyłką jest też wykorzystywanie kreacji brandingowych do działań performance.

3. Myśl kompleksowo o źródłach trafficu

Wielu reklamodawców myśli o sieciach afiliacyjnych jako o sieciach 100% display. Nic bardziej mylnego. Potencjał sieci afiliacyjnych polega na możliwości zastosowania kompleksowego doboru najróżniejszych kanałów dotarcia do użytkownika. Następnym razem, kiedy pomyślisz o afiliacji i performance marketingu, pomyśl o bannerach, linkach kontekstowych, korejestracji, email marketingu, retargetingu, social media, mobile etc. Ruch może pochodzić z najróżniejszych źródeł . Ważne jest, aby był on dobrej jakości i konwertował na oczekiwane przez klienta akcje: kliki, leady, sprzedaże.

Zdjęcie oryginalnego produktu design zamieszczone na serwisie Pinterest może trafić do odpowiedniej grupy docelowej czyli osób zainteresowanych dizajnem, które zechcą zakupić ten produkt. Czyli właśnie wykorzystaliśmy social media w kampanii performance.

Kliknięcie w baner lub link tekstowy na stronie mobilnej o tematyce finansowej, może generować automatyczne połączenie telefoniczne z konsultantem, który natychmiastowo udzieli nam porady jak uzyskać kredyt. W obu przypadkach ważne jest, aby wykorzystywane narzędzia prowadziły do określonych akcji i przynosiły zamierzone rezultaty.

4. Twórz innowacyjne oferty

Musisz być konkurencyjny na konkurencyjnym rynku oraz stale szukać nowych rozwiązań, jak nakłonić użytkownika do rejestracji czy zakupu w Twoim serwisie. Nawet najlepiej przygotowana kampania afiliacyjna nie ma szans powodzenia, jeśli promowana oferta nie jest interesująca dla użytkownika. Rynek chce ciągle czegoś nowego, bardziej atrakcyjnego czy innowacyjnego. Bądź kreatywny w podejściu do Twojego klienta.

5. Dopasuj kampanię do Twojego produktu i Twojego użytkownika

Ile razy zdarzyło Ci się być rozczarowanym, bo widziałeś to piękne zdjęcie wspaniałego hamburgera, z krwistoczerwonym pomidorem, świeżą sałatą i serem spływającym ze wszystkich stron, a dostałeś kawałek mięsa pomiędzy dwoma kawałkami starej bułki? Nie zauważyłeś związku pomiędzy zdjęciem a rzeczywistością. To się nazywa FRUSTRACJA i to jest Twój największy wróg. Kiedy startujesz z kampanią, pamiętaj, że to co obiecujesz, musi być zgodne z tym, co dajesz. Pamiętaj, że Twoim rynkiem jest internet, Twoi klienci są w sieci i mogą bardzo szybko przekazać informację o Twojej reputacji.

6. Bądź cierpliwy

Kampanie afiliacyjne ułatwią Ci życie. Za pośrednictwem sieci afiliacyjnej możesz dotrzeć do setek wydawców, którzy będą promować Twój serwis czy Twój produkt. Niemniej jednak pamiętaj, że są to działania kompleksowe, które wymagają dużych nakładów pracy i potrzeba czasu na rozwinięcie każdej kampanii afiliacyjnej, a w szczególności kampanii sprzedażowych. Musisz zdobyć zaufanie wydawców, a to często wymaga czasu i odpowiedniego ich traktowania.

7. Wybierz dobrą platformę afiliacyjną

Zadajesz sobie pytanie, z jaką platformą współpracować? Istnieją różne kryteria wyboru: liczba wydawców, łatwość kontaktu, technologia, reputacja platformy, czy jest to platforma międzynarodowa czy też lokalna, etc. Ale jak mawia mój przyjaciel, specjalista od win: najlepsze wino to nie to, które zdobyło najwięcej nagród, ale to, które najbardziej pasuje do dania, które jest serwowane w danej chwili. Wybierz platformę, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.

8. Bądź stale w kontakcie i bądź reaktywny

Wybrałeś platformę afiliacyjną, wspólnie przygotowaliście Twoją kampanię afiliacyjną i właśnie wystartowała. Nie myśl, że wykonałeś swoją część pracy i teraz możesz czekać na rezultaty z założonymi rękami. Aby kampania mogła odnieść sukces, utrzymuj bliski kontakt z Account Managerem, który został wybrany do obsługi Twojej kampanii. Ważna jest reaktywność i płynna komunikacja dwukierunkowa. W interesie Twojego Account Managera jest sukces Twojej kampanii i jest on w bezpośrednim kontakcie z wydawcami. Dlatego jego propozycje i sugestie są bezcenne do szybkiego rozwoju kampanii i osiągnięcia zamierzonych rezultatów.

9. Stale mierz swój ROI

Wielką zaletą performance marketingu jest mierzalność kosztów i rezultatów. Korzystaj z niej i razem z Twoim Account Managerem pracuj stale nad optymalizacją ROI.

10. Bądź wytrwały

Nikt nie może zapewnić Ci, że osiągniesz 100% sukcesu w pierwszych dwóch tygodniach od rozpoczęcia kampanii i jeśli ktoś daje Ci takie zapewnienia, to miej się na baczności. Każda kampania jest inna i często trzeba ją adaptować do zmieniającej się sytuacji rynkowej, konkurencji czy nowych technik reklamowych. Kampania afiliacyjna jest dynamiczna tak jak internet i musi ewoluować oraz przystosowywać się do szybko zmieniającej się rzeczywistości, zwłaszcza tej opartej na nowych technologiach.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail