X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Bloger oczami reklamodawców: Spóźnialski pasjonat

Bloger oczami reklamodawców: Spóźnialski pasjonat

„Blogosfera 2012. Badanie opinii marketerów na temat wizerunku blogerów, reklamy na blogach i przyszłości działań reklamowych” jest pierwszym w Polsce badaniem dotyczącym postrzegania blogów i blogerów przez reklamodawców. Zostało zrealizowane przez Instytut Millward Brown na zlecenie blogerki Natalii Hatalskiej. Grupę ankietowanych stanowili specjaliści od komunikacji marketingowej, którzy realizują projekty z wykorzystaniem blogosfery. Dodatkowym warunkiem było to, by ich firmy (agencje reklamowe, agencje PR, działu marketingu/PR w firmach)miały już na koncie przykłady tego typu współpracy. Wartość poznawcza jest nie do przecenienia – to pierwsze tego typu badanie w Polsce.

Listę blogerów stworzono w taki sposób, by reprezentowała była każda kategoria blogowa, w której realizowane są działania marketingowe (blogi kulinarne, technologiczne, motoryzacyjne etc.) i to w miarę możliwości przez 2-óch blogerów. Przy wyborze konkretnych blogerów decydowała liczba zrealizowanych projektów lub popularność wśród internautów.

Respondenci odpowiadali m.in. na pytania o najpopularniejszego blogera wśród reklamodawców, rekomendowanych do współpracy blogerów, efektywności współpracy z blogerem, podstawę wynagrodzenia blogera. Całość podzielono na 2 części – pierwsza dotyczy samych blogerów, a druga szczegółów współpracy reklamowej z blogerami.

Wyniki badania potwierdzają bardzo silną pozycję blogerów z branż technologicznej i medialnej. Najbardziej znany wśród reklamodawców jest Maciej Budzich (Mediafun), a w czołówce znajdują się też Natalia Hatalska, Grzegorz Marczak (Antyweb), Artur Kurasiński oraz Przemysław Pająk (Spider’s Web). Jeśli chodzi o inne branże, warto wspomnieć o Tomku Tomczyku (Kominek) i Elizie Wydrych (Fashionelka).

fot. Natalia Hatalska

Różnie prezentuje się czołówka blogerów o najwyższej świadomości spontanicznej, w zależności od płci respondentów, a także tego w jakiej firmie pracują (agencja marketingowa/PR, dział marketingu/PR), ale najczęściej w tego typu rankingach przewijały się nazwiska wspomnianych już Hatalskiej, Marczaka i Budzicha. Do najczęściej rekomendowanych blogerów również zaliczają się ci najpopularniejsi – Marczak, Hatalska, Kurasiński, Tomczyk, Budzich i Pająk.

Z opinii wygłaszanych przez marketerów na temat blogerów wyłania się obraz osoby, która jest doskonale zorientowane w „swojej” tematyce, wiarygodna, opiniotwórcza i zaangażowana, ale miewa jednocześnie kłopoty z profesjonalizmem, terminowością, myśleniem biznesowym i rozpatrywaniem działań marketingowych z punktu widzenia marki. Mimo wszystko praktycznie wszyscy ankietowani wyrazili co najmniej umiarkowane zadowolenie ze współpracy z blogerami i jednocześnie byli zdania, że była ona opłacalna. Zdecydowana większość ankietowanych jest zdania, że blogerzy cieszą się zaufaniem konsumentów.

Pełna wersja raportu do pobrania za darmo z bloga hatalska.com.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail