X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Lubimy dyskusje o markach, ale niekoniecznie rozpowszechniamy ich treści

Lubimy dyskusje o markach, ale niekoniecznie rozpowszechniamy ich treści

Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Badania wynika, że 61% polskich facebookowiczów jest fanami marek w serwisie. Większość z nich (77%) deklaruje, że liczba „polubionych” marek nie przekracza 20.
„Polubione” fanpejdże najczęściej wyszukiwane są na własną rękę (54%), rzadziej to efekt udostępnienia danej strony na profilu znajomego (27%).

Dlaczego Polacy lubią marki na Facebooku? Respondenci najczęściej odpowiadali, że to sposób na wyrażenie sympatii dla danej marki. Niemal połowa ankietowanych uważa, że dzięki temu może otrzymywać z pierwszej ręki informacje o produktach i usługach danej marki, a jedna trzecia ankietowanych przekonuje, że dzięki temu uzyskuje ekskluzywny dostęp do promocji oferowanych wyłącznie dla użytkowników Facebooka. Nierzadko powodem polubienia danej marki była tylko i wyłącznie chęć wzięcia udziału w konkursie, który wymagał kliknięcia „lubię to” przy fanpejdżu marki.

fot. ARC Rynek i Opinia

Wprawdzie zdecydowana większość fanów marek regularnie czyta i ogląda treści publikowane na fanpejdżach, ale jednocześnie facebookowicze nie są chętni do tego, by owe treści rozpowszechniać na swoich profilach. Aż 33% nie robi tego w ogóle, a tylko 17% deklaruje, że często udostępnia na swoich profilach content marek.

Nieco inaczej wygląda kwestia dyskutowania na temat marek. Większość facebookowiczów (58%) deklaruje, że wypowiada się w serwisie na temat swoich ulubionych marek. W tej grupie największy odsetek stanowią ci, których wypowiedzi przedstawiają markę zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym świetle (37%). Najmniejszy odsetek (2%) deklaruje, że wypowiada się wyłącznie negatywnie.

Z naszego badania wynika, że ponad połowa respondentów korzystających z Facebooka i będących fanami różnych marek, wypowiada się na ich temat – to bardzo dużo. Oznacza to, że fan page danej marki czy firmy, oprócz istotnej funkcji bycia wśród osób lubiących markę, jest istotnym kanałem dwustronnej komunikacji między firmą a jej klientami – przekonuje Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia – Mimo iż ponad połowa – 68% – użytkowników fan page’ów firmowych na Facebooku twierdzi, że fakt użytkowania fan page danej marki bądź firmy nie zmienił ich nastawienia do niej, to jednak można przypuszczać, że ta zmiana nastawienia zachodzi, jednak nie jest w pełni uświadamiana. Z pewnością można stwierdzić, że w zależności od sposobu prowadzenia komunikacji z fanami zwiększa się sympatia bądź antypatia w stosunku do danej marki.

Większość facebookowiczów ma dobre zdanie na temat ulubionych fanpejdży marek. 41% z nich twierdzi, że są one często aktualizowane i zawierają ciekawe informacje, a 26% jest zdania, że ulubione marki prowadzą aktywną komunikację z fanami.

fot. ARC Rynek i Opinia

Badanie przeprowadzone w dniach 19-22.10.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500.

  • Czyli to badanie chce powiedzieć nam, że 2 a 5 użytkowników Facebooka w Polsce nie jest fanem ŻADNEJ STRONY?

    Kolejne badanie deklaratywne, którego wyniki rozjeżdzają się z faktycznym stanem.

  • Artur Kawik

    Warto pamiętać, że marka =/= fan page. Nie każdy fan page jest prowadzony przez markę, czyż nie?

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail